Image default
לילדים לילדים מעניין סרטים תרבות ובידור

“האוצר מעבר לנהר” – סרט הילדים הישראלי של הקיץ

כוכבי הסרט הצעירים: יובל גל, נאיה פדרמן ורומי אבירם.
כוכבי הסרט הצעירים: יובל גל, נאיה פדרמן ורומי אבירם.

מאת איטו אבירם *

נתחיל מהשורה התחתונה: מדובר בסרט ילדים ישראלי, פנטזיה, שעלילתו קצת הזויה ולעיתים קרובות מטופשת, אבל – ממש כמו בסרטי “השמן והרזה”, צרלי צ’פלין וקומדיות פיזיות אחרות שכולנו אוהבים, גם כאן העלילה היא רק דבק, שנועד להעביר שורה של מצבים משעשעים שקהל הצופים נהנה לצפות בהם, מזדהה אתם ובעיקר – צוחק.

בעצם, אם חושבים על זה, קובי מחט, הבמאי, הצליח להעביר בסרט גם את אהבתו הגדולה אל קריאת ספרים, ובכך אולי יגרום לשניים-שלושה ילדים להניח מידיהם את הסלולרי ולקחת ספר ליד, כדי לנסות לפענח את סוד הקסם שהוא מכיל בין שורותיו.

רבקה מיכאלי, יובל  שם טוב, (המבולבל) שמוליק לוי, ליאת עזר, הצמד אודי ואביעד ועוד שחקנים מסייעים לחבריהם הצעירים נאיה פדרמן (“גויאבות”), רומי אבירם (“חיזור גורלי”) ויובל גל לשאת על כתפיהם את סיפורו של הסרט.

תפקיד חשוב נוטלים השירים הרבים המשובצים בסרט, המבוצעים על ידי הילדים, שגם רוקדים חלק מהם. השירים מתחברים אל העלילה ואפילו דוחפים אותה קדימה ומוסיפים לה נופך כיפי. אחראי לשירים חזי שקד, שהצליח להלחין, בעידן של מוסיקה קופצנית, רעשנית, ולעיתים חסרת הרמוניה, שירים קליטים, שאפילו אתם, בסוף הסרט, תגלו שאת חלקם אתם מצליחים לזמזם…

כפי שאמרנו, העלילה די הזויה: שלושת הילדים, בסיועו של “גדוד” ילדים ניצבים וביניהם שון גיטלמן, בתפקיד אורח, שיוצאים בעקבות מפת אוצר, שאותו גילו באחד מספרי הספרייה האהובה עליהם. את הספרייה הזאת מתכנן להרוס פקיד העירייה הנבל, ברונו, (שמוליק לוי, הזכור מ”קצרים”, שעושה כאן תפקיד קומי נהדר ביחד עם עוזרתו הלא פחות מוכשרת – ליאת עזר).

הם מנצלים את שהותם במחנה קיץ של הצופים, כדי לחפש את האוצר ולהציל את הספרייה האהובה עליהם. בדרך עוברים הילדים הרפתקאות שדורשות מהם לגלות תושייה, אומץ לב, ודמיון. הם גם מגלים ששיתוף פעולה הוא המפתח להצלחה.

שמוליק לוי, יובל המבולבל רבקה מיכאלי ושחקנים נוספים משתתפים אף הם.
שמוליק לוי, יובל המבולבל רבקה מיכאלי ושחקנים נוספים משתתפים אף הם.

הנופים בסרט מגוונים: מצילומי אוויר של תל אביב ורחובותיה, דרך בניין הספרייה ברחוב ביאליק, חצר גימנסיה הרצלייה, שדות פורחים וחורשות בהרי יהודה, אגם יקום, מערת הפעמון בבית גוברין – הסרט מצליח לשדר צבעוניות ישראלית שעושה טוב בלב, ועשויה להצליח גם ברחבי העולם.

מאז ימי “שמונה בעקבות אחד”, “קופיקו” וסרטי ילדים ישראלים מן העבר, דומה שתעשיית הסרטים הישראלית הצליחה, במיוחד בעשורים האחרונים, לעקוף את המהמורה הזאת, והעדיפה שלא להתמודד עם יצירה של סרטים שנועדו לקהל הילדים בישראל.

הילה ערן ו”יונייטד קינג”, דווקא הרימו את הכפפה כבר בקיץ הקודם עם הסרט “גויאבות”, שזכה להצלחה מסחרית למרות הביקורות הלא מפרגנות. השנה הם עושים זאת שוב, עם “האוצר מעבר לנהר”, שהקרנתו מתחילה, בצורה מוזרה, דווקא באמצע החופש הגדול ולא בראשיתו. יש כאן שיקול מסחרי שעוד צריך להוכיח את עצמו, המבוסס על ההנחה שבתחילת החופש מוצפת זירת הקולנוע בלא מעט סרטי ילדים חדשים מחו”ל, ופסטיבלי סרטים לילדים, בצד קייטנות ומחנות קיץ. בחודש השני כבר גדל הצורך בבידור לילדים, ושם, כנראה, אמור הסרט החדש לתרום את תרומתו ולגזור קופון.

יוצרי הסרט:

בהפקת: הילה הפקות וסרטי יונייטד  קינג

במאי: קובי מחט

מפיקים: הילה ערן הראל, משה אדרי, ליאון אדרי.

מפיק בפועל: מיקי רבינוביץ

מאפרת ראשית: טניה ירושלמי

מעצב תלבושות: דני בר שי

מקליט ראשי: מוטי חפץ

תאורן ראשי: אבישי אזולאי

כוריאוגרפיה: אתי פולישוק

מוסיקה מקורית: עמית פוזננסקי, חזי שקד

מעצב אומנותי: יהודה אקו, עורך: יצחק צחייק

תסריט: אלון גור אריה, קובי מחט

צלם ראשי: בנג’י כהן

מנהלת הפצה: לירון אדרי

  • גילוי נאות: הכותב הוא אביה (הגאה!) של השחקנית הצעירה רומי אבירם, המשתתפת בסרט בתפקיד מיה.

 

 

אולי תאהב\י גם:

יש לך סיפור בראש? סדנאות כתיבה עם איטו אבירם

איטו אבירם

ספרי הילדים של רואלד דאל – רעיון למתנה קצת אחרת

איטו אבירם

שבוע של חשיפה בינלאומית למוסיקה ישראלית

איטו אבירם

תגובה אחת

נועה (ביוטי ביו טיוב) יולי 22, 2016 at 7:01 pm

מחכה בקוצר רוח לסרט, אוהבת את רומי מהערוץ המגניב שלה. תפרגנו לה!

השב

הגב לפוסט

דילוג לתוכן