Image default
מה חדש

“ארץ האגדות” בגן הבוטני בירושלים – גם בסוכות

מי לא רוצה להפוך לדמות בסיפורי האגדות? להתהלך ביער המסתורי עם מספר הסיפורים ולפגוש את הפיה הקסומה והשדונים הקטנטנים? לפתור חידות וליהנות מחויה מהאגדות?

ירושלים מתכוננת לסוכות ואחרי הצלחה מטורפת של ארץ האגדות בגן הבוטני, שלפי הבנתנו, זהו האירוע הכי מוצלח שהיה מבחינת כמות מבקרים בחודש אוגוסט בכל מדינת ישראל, החליטו בגן הבוטני ובעיריית ירושלים לאפשר לעם ישראל ליהנות גם בסוכות מהאירוע והפעם לפתוח במשך כל שעות היום.

במהלך ימי חול המועד סוכות  יהפוך המקום לגן קסום עם אוירה מופלאה ומרתקת, מלאת צלילים, סיפורים, משחקים מפגשים מפתיעים עם דמויות שמסמלות את חווית הילדות הגדולה מכל- האגדות. הפעילות לכל המשפחה מתאימה לילדים בגילאי 3-12.

את פני המבקרים יקבלו ג’פטו ופינוקיו שיעניקו לכל אחד כתב חידה ומפה. הילדים יוכלו להצטלם עם דמויות מהאגדות ולבקר ב-9 תחנות משחקים בהם תתקיים פעילות חווייתית מיוחדת הכוללת: מגרש הקריקט של עליזה בארץ הפלאות, ננסה להציל את רפונדזל מהמגדל הגבוה, קיר החידות של המפטי דמפטי, שביל המשאלות, מסלול הדרקון הראשון שלי, מפגש עם אלזה במפל הנסתר, הליכה בעקבות רעש הפטישים בצלע ההר וחיפוש זהב במכרה יחד עם הגמדים, מתקני טיפוס של ג’ק ואפון הפלא ובחממה הטרופית החדשה ניפגש עם פיטר פן וטינקרבל.

נציין כי הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם בירושלים פתח את שעריו בפני הקהל על פי הנחיות משרד הבריאות בהתאם לתו הסגול, כבר לפני מספר שבועות. הגן משתרע על שטח של כ120 דונם, כאשר שטח ארץ האגדות מהווה כרבע מהגן וניתן להכניס בו מאות רבות של משפחות בו זמנית בריחוק חברתי מאושר על פי הנחיות משרד הבריאות. הגן הבוטני דאג לחיטוי אזורי הקהל והשירותים הציבוריים ומבקר את כמות הנכנסים ואת התנהלות הקהל במהלך הביקור, על פי הנחיות משרד הבריאות. כרטיסים בהזמנה מראש בלבד.

כתב חידה

המסלול מתחיל עם ג’פטו ופינוקיו ליד האגם המופלא הפורח כולו בפריחת הלוטוסים המתנשאים לגובה של כ- 2 מטר. הילדים והמבוגרים יוזמנו לפסוע ולהיכנס לארץ האגדות, אל תוך הסיפורים ולצאת למסע חיפוש אחר חפץ קסום שנעלם.

כל משפחה תקבל  בכניסה כתב חידה הכולל מפה של ארץ האגדות. על מנת לפתור את כתב החידה יצטרכו המשתתפים לעזור לג’פטו לאתר את החפצים שהתבלבלו בין האגדות ולמצוא את החפץ הקסום שנעלם.

בשל הצורך בבקרה על כמות המבקרים ורמת מיגונם, מחויבים המבקרים בהנחיות הבאות:

מכירת הכרטיסים מתבצעת מראש באתר בימות וכך גם התשלום. המבקרים יתבקשו לנוע בגן תוך שמירה על מרחק בין משפחות ולהימנע מהתקהלות של למעלה מ- 50 איש; כל מבקר חייב להצטייד במסכה אישית ומומלץ גם שימוש בכפפות (למעט הפטורים מהחובה על פי הנחיות שבתוקף).

רכבת הילדים בגן הבוטני בירושלים.

הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם הוא פנינה של טבע בלב ירושלים. הגן פועל כמרכז חינוכי ומחקרי ומכיל אוסף מגוון של צמחים מכל העולם בתצוגה גיאוגרפית. הגן הינו מוקד לבילוי, לתיירות ולאירועי תרבות כמו גם מרכז לחינוך, הדרכה ומחקר. זהו הגן הבוטני הגדול בישראל, שטחו משתרע על פני 120 דונם, ובו אוסף הצמחים החיים הגדול ביותר בישראל ובמזרח התיכון. בגן גדלים יותר מ-6,400 מינים וזנים של צמחים שונים מהעולם, המוצגים בשש חלקות גיאוגרפיות ורובן פורחות כעת (אפריקה הדרומית, אירופה, אמריקה הצפונית, אוסטרליה, דרום-מערב ומרכז אסיה והים התיכון). חלקות הגן מדמות את נופי הצומח של כל אזור ומציגות נופים מרהיבים לאורך כל השנה.

הקיץ אומנם כבר כאן, אבל בגן יש עוד הרבה פריחה. בכניסה לגן ערוגות של צמחים רב-שנתיים מכל העולם בפריחה מסחררת. בחלקת דרום אפריקה צמחים בשרניים מיוחדים. בחלקת אמריקה פרחי הענק הריחניים של עצי המגנוליה ופריחת האלמוגן העשבוני האדומה, בחלקת אסיה תוכלו ליהנות מעצים שונים ביניהם אגסים ואלונים ובחלקת הים התיכון עצים גבוהים, צל ופינות קסומות, אל תפספסו את פריחת הקורנית והאזוב, צמחי תבלין שיש להם גם פריחה יפה.

למינוף ושדרוג החוויה מומלץ להגיע בתחפושות הקשורות לאגדות

שעות הפעילות:

3.10 מוצ”ש עד 21:30

ימים א-ה 4-8.10 בין השעות  09:00-21:30

9.10 (יום ו) 9:00-14:00

מחיר כניסה:  79 ₪  מנויי הגן: 25 ₪.

הזמנת כרטיסים באתר בימות בלבד  –   https://bit.ly/2OLEdvJ

לפרטים נוספים: הגן הבוטני האוניברסיטאי טל. 02-6794012  באתר ובעמוד הפייסבוק של הגן

 

אולי תאהב\י גם:

פסטיבל תיאטרונטו להצגות יחיד ייפתח ביפו ב- 13 באפריל

איטו אבירם

הסרט “תפוחים מן המדבר” – אנושי וקורע לב

איטו אבירם

חנייה בחינם למי שלא מלכלך בחופי הכינרת – בחג הקרוב

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן