Image default
איפה לישון במרכז איפה לישון בצפון לינה

אירוח כפרי בכפר גליקסון – האם באמת כמו חופשה בטוסקנה?*

 

החדרים כמו בקיבוץ של פעם, הדשא והנוי מפצים על הכל.
החדרים כמו בקיבוץ של פעם, הדשא והנוי מפצים על הכל.

* שימו לב להתרשמויות שליליות של אורחים מביקוריהם במקום, בסוף הכתבה!  *

 

רצינו לצאת לחופשה בטוסקנה. אך מכיוון שלא היה לנו כסף התפשרנו על כפר גליקסון. וכך בילינו סופשבוע מקסים בחבל ארץ כפרי ונידח במרכז הארץ שיש בו כמעט כל דבר שהנפש חפצה: ישנם שדות ומטעים, שבילים ועצי אלון. יש גבעות רכות שהקמה המצהיבה נאספת מהם בימים אלה ממש, ואת הכרמל והמדרחוב של זיכרון יעקוב.

יש מושבים המציעים אטרקציות למבוגרים ולילדים ויש מבחר של מסעדות, בתי קפה ומזנונים. ו… כמעט שכחנו – בריכת שחיה בקיבוץ, וכמה מהחופים המוצלחים יותר של הים התיכון הנמצאים ממש מעבר לפינה, כמו חוף קיסריה ועתיקותיה, חוף הבונים ושמורת דור, וזה לא הכל.

כפר גליקסון הוא קיבוץ נידח במובן הטוב של המילה. הכביש הישר מחבר את בנימינה, “הכרך” הקרוב אל מושבת המחוז הקטנה גבעת עדה, שיש בה בתים מקסימים ונופים מעוררי השראה. כדי להגיע לקיבוץ כפר גליקסון צריך להיכנס לגבעת עדה ולפנות ימינה בסיבוב השני האפשרי. עתה אפשר להאט, כי את צידו הימני של הכביש הקצר עוטרת שמורת טבע מהיפות בארץ. יש כאן יער אלונים קטן ופראי, ובתוכו מסלול הליכה שיעלה על פני ההולכים בו חיוך של תענוג, והנה – כבר הגענו לקיבוץ.

האירוח של כפר גליקסון אינו מתיימר, ובמקום זאת הוא מצליח לקיים. כאן לא מעניקים לך תנאים של מלון לוקסוס, אבל החדרים הפשוטים מאד ממוזגים, רחבים ונקיים. הכריות, השמיכות והמיטות עוזרות לך לנוח במקום להפריע, המקלחון באמבטיה עובד, המגבות בשפע וכיור הרחצה נמצא מחוץ לאמבטיה, כך שמי שנכנס לשירותים אינו משבית את האפשרות של חבריו למשפחה לרחוץ פנים, להתגלח ולצחצח שיניים.

המטבחון המצויד כולל מקרר, מיקרו, קומקום וכלים בסיסיים לבישול ולאכילה. המבנים ישנים, אבל צבועים ומסודרים ואפילו יש שטיחונים ליד המיטות. אבל מי בכלל רוצה לבלות בתוך החדר, כשבחוץ קורצות המדשאות האין-סופיות של הקיבוץ, והרי להתארח בקיבוץ פירושו ליהנות מיפי הנוף, הטבע והשפע שהקיבוץ מעניק לכל אורח הבא בשעריו.

מקום אידאלי לנפוש בו עם ילדים בכל גיל.
מקום אידאלי לנפוש בו עם ילדים בכל גיל. 

וזה כולל מתקני משחקים לילדים המפוזרים בפינות שונות בקיבוץ, בריכת שחיה רחבה וקורצת, הפועלת – למזלכם – החל מחג השבועות. חדר אוכל “של פעם” הניצב על ראש גבעה במרכז הקיבוץ, ומחלונותיו ניתן להשקיף על “טוסקנה” של בעקת הנדיב והלב מחסיר פעימה.

ליד כל חדר באירוח הכפרי יש מנגל גדול, ומברשת ברזל צמודה אליו בשרשרת. על הדשא מחכה לך ערסל צמוד, הצרכניה של הקיבוץ פתוחה גם בשבת, ואין צורך לצאת מהקיבוץ אחרי שהגעת לכאן. רעב לא תישאר. אגב, הילדים בוודאי לא ירצו לצאת מכאן, כי טוב להם מדי.

15  חדרי האירוח הכפרי נושקים לגני הילדים הרבים שהקיבוץ מציע לא רק לחבריו אלא גם לילדים ממעגל הישובים הכפריים שבסביבה. מי שאוהב ילדים – זכה. מצהלותיהם נשמעים עד השעה חמש אח”צ מגני הילדים הרבים שעולים ופורחים בין שבילי הקיבוץ כאילו היו עצי נוי.

בסופי שבוע ההמולה הזו נרגעת, אבל תמיד קיימים חברי הקיבוץ וילדיהם, בשביל לתת לך , האורח, את התחושה שאתה לא לבד. בנוסף לחדרי אירוח ודירות אירוח נמצא במקום גם הבית הורוד: בית אירוח לקבוצת משפחות (חמולה), המכיל 5 חדרי שינה ממוזגים, חדרי שרותים ומקלחות (משותף), מטבח גדול וסלון. יש בקיבוץ גם אפשרות לקיים סמינרים, כנסים ופעילויות גיבוש יזומות.

גרוטאות - הצעצועים של דור העתיד.
גרוטאות – הצעצועים של דור העתיד.

עוד חשוב לציין את “כרמלים” – עמותת התיירות האזורית שגם היא מפגינה מקצוענות אמיתית בטיפול בנושאי התיירות, האירוח, האטרקציות וההסעדה באזור. אל תהססו להתקשר אליהם כדי לקבל עצות וטיפים לחופשה מוצלחת יותר בסביבה.

קבוץ כפר גליקסוןטל’ 0723946868, 6307253- 04   info@glikson.co.il

עוד בסביבה:

יסמין” בית קפה מסעדה מומלץ ומסעדת העוף המהיר – ומזללת “התרנגולים” הצמודה, המציעה עופות על האש במגוון רוטבים ובסגנון חדשני ולא יקר.

אמת התנינים – במושב בית חנניה. בעלים, פארק ושמורת טבע שוקקת חיים החל מצבי ביצה, עופות מים ועד תנינים. ניתן לשוט בסירות באגם הביצה, לדוג דגים, להאכיל תנינים ולאפות פיתות בטאבון.

חווה חקלאית “עץ השדה” – חצר משפחתית בגבעת עדה שבה ניתן לסעוד, לטעום שמן זית כתית מעולה ולקנות יינות, שמן זית ומוצרי קוסמטיקה שנעשו במקום. יש גם פינת חי ופינת ליטוף. מרכז תיירות חקלאית.

מי קדם“, ניקבת מים עתיקה ומערכת פירים מרתקת המהווה חלק ממפעל מים קדום. הליכה זקופה במים בעומק של עד כחצי מטר בתוך מנהרה מוארת.

החצר הישנה” בקיבוץ עין שמר – מוזיאון “החצר הישנה” משחזר את ימי ראשית ההתיישבות בקיבוץ. חדר האוכל המקורי מספר את סיפורם של החלוצים בתמונות, במוצגים ובמופע אור-קולי.

 

 

 

אולי תאהב\י גם:

האם בקרוב נצא לנופש? אירוח כפרי עם ‘התו הסגול’ גם בימי קורונה

איטו אבירם

חופשה וטיול משפחתי ברמת הגולן – איפה לישון, לאכול, לטייל ולבלות

איטו אבירם

“וילה רומנטיקה” – פינה רומנטית לאוהבים באניעם שברמת הגולן

איטו אבירם

16 תגובות

ארז אוגוסט 26, 2016 at 12:59 am

מקום באיכות ירודה מאוד.
הביטוי אכסניה יותר הולם את המקום.
התמונות לא משקפות בכלל את המציאות.
צריך לתבוע אותם על הטעיה של הצרכנים.
לקחנו פה 2 לילות ואנחנו מתכוונים לבטל לילה טחד דחוף.
מחר נעלה סרטון של המקום באמת איך הוא נראה ואז תחליטו בעצמכם אם כדאי לכם להגיע.
והמחיר לא זול בכלל ביחס למקום .
זוג עם 2 ילדים 750 שקל.
המקום שווה אולי 100 שקלים למשפחה.

השב
אור אוגוסט 25, 2018 at 6:33 am

התרחקו והשמרו מהמקום. כל הביקורות נכונות. אנחנו ההינו כאן לפני 5 שנים ומאוד נהנו. כעת חזרנו והמצב ביש.הבעלים התחלפו. הכל מוזנח. המתחם לקראת הריסה והכל מוזנח

השב
מנהל אתר אוגוסט 30, 2016 at 11:02 pm

ביקשנו מארז הבהרות נוספות, והוא השיב לנו כך:

שבוע טוב.
תודה על התייחסותך לביקורת שכתבתי.
אפתח בכך שהתמונות באתר של כפר גליקסון לא משקפות בכלל את המציאות.
אומנם זה אירוח בקיבוץ ולא צימר אבל החדר היה מאוד מלוכלך וקטן. אומנם עם ריח של אקונומיקה אבל הסדינים והשמיכות היו ממש מטונפים.
הרחבה בחוץ נחמדה .חדר האמבטיה משופץ הבריכה מעולה.
היגיינה זה לא הם.
ארוחת בוקר דלה לא חדר אוכל ולא שום דבר דומה.
ברחבה למקלט הם העמידו 2 שולחנות עם מעט אוכל (על איזה חדר אוכל הם מדברים?). אבל עם זה יכולנו להסתדר כי כבר לא ציפינו לכלום לאחר שראינו את החדרים וההיגיינה.
כשפנינו למארח הוא טען “אל תשימו לב לתמונות באתר כי הם ממש ישנות ולא צריך להתייחס אליהם”תשובה ממש מוזרה כי הרי הגענו בזכות האינטרנט והתשלום ששילמנו היה בהתאם לתמונות שראינו.
כמו כן ביקשנו לבטל לילה אחד והוא טען שזה כרוך בדמי ביטול של כ-70 אחוז.
הסברתי לו שזה לא בסדר ושאם הוא לא יבטל לנו אז נדאג שלפחות לקוחות אחרים לא “ייסדרו” אותם.
זה לא עניין אותו והוא אמר שנעשה מה שאנחנו רוצים ושזה לא מתאים לכל אחד המקום הזה והמחיר ששילמנו זה ממש זול ושבמחיר הזה התמורה היא מעולה לדבריו .הסברתי לו ש 750 ש”ח ללילה זה לא מעט כסף במיוחד שהמקום נראה כמו אכסניה והמחיר לאכסניה צריך להיות בהתאם. בשביל החתיכת דשא שיש בחוץ עם מנגל וערסל לא צריך לשלם כאלו מחירים אבקש לציין שבעודנו משוחחים איתו הגיעו עוד זוגות עם ילדים מאוכזבים מאוד ודרשו לבטל את האירוח ב”כפר הנופש….”וכמובן שהוא לא הסכים.
כמו כן הוא טוען לפי האתר שיש אטרקציות בקרבת המקום כ-5 דקות וכמובן שגם העניין הזה התברר כלא נכון ובשיחה עימו הוא אומר שיש ליד בית אורן מקומות אז לשאלתנו למה הוא מטעה את הלקוחות שלו הוא ענה ש40-45 דקות זה לא נורא.הסברנו לו שחלק מהתוכניות שלנו והבחירה במקום זה ספיציפית הייתה מכיוון שיש אטרקציות טרקטורונים וכו’ דבר שהתברר כשקר.
בקיצור היינו מצפים מאתרים וממקומות שמפרסמים את אותם האכסניות לעשות בדיקה לפניי שהם מפרסמים משהו בכלל על מנת לא לגרום למפח נפש אצל לקוחות שרוצים משהו קצת יותר ברמה ונופלים ב”פח”
אבקש לציין שהאנשים בקיבוץ כולל המארח הם סה”כ אנשים נחמדים מאוד.
המארח אומנם ניסה ל”רצות” את המאוכזבים אך נדמה שהיה מוכן לעשות ולהגיד הכל חוץ מלבטל ולהחזיר כסף.
לשם בטוח לא נחזור יותר וכמובן שלא נמליץ גם לחברים ולקבוצות שלנו בפייסבוק.

תודה
ארז. (הפרטים שמורים במערכת)

השב
רועי דצמבר 31, 2016 at 8:58 pm

התארחנו לחמישי- מוצ”ש, קבוצה גדולה (10 חדרים).
כשהגענו לא כל החדרים היו נקיים, מצעים ספק משומשים (בשלי ספציפית היה חול!), שמיכות קיץ בשיא החורף, חלק מהמזגנים לא פעלו ובחלק מהחדרים לא היו מים חמים!! (חימום המים ע”י גז – לא עבד בכמה חדרים).
לבעל הבית ציפה שנפנה את החדרים במהלך השבת (16:00, שבת יצאה ב17:30) ובשעה 17:15 כבר שאל כמה זמן ייקח לנו להתארגן כי יש לו עוד אורחים שהגיעו ומחכים להכנס לחדרים.
השתמשנו באולם של הקיבוץ כחדר אוכל -במוצ”ש השארנו את המקום יותר נקי ממה שקיבלנו אותו, ולאחר שכמעט כולם נסעו, הגיע בעל הבית ודרש שיחזרו לשטוף את האולם.
– מעבר לכך יש לציין כי הקיבוץ יפה ומסביר פנים, קרץ לנו מאד עד שהגענו למתחם האירוח..
באתרים אחרים מופיעות תמונות יפות ומטעות של המתחם

השב
יוסי מרץ 30, 2017 at 11:07 am

הארוח בכפר גליקסון קיים ועובד 20 שנה
ארוח כפרי פשוט
מי שבא לכפר גליקסון בא לחווית ארוח בקיבוץ .מרחב עצום של דשא בריכה מדהימה נוף עוצר נשימה .שמים את הרכב והכל ברגל גן עדן לילדים וההורים גני משחקים מגרש כדורגל חדש .אפשר ללכת לרפת לראות המלטות עגלים בני יום חליבות .ללכת לסוסים ויש גם פינה גדולה של ארנבות .ישנו חדר אוכל אפשר לאכול ארוחת בוקר צהריים וערב .החדרים פשוטים ויפים המצעים חדשים .כל מי שבא עם קבוצה רצוי שיבוא לסיור מקדים שיראה את המקום הוא כפרי ולא מתאים לכאלה שהולכים למלונות חדשים או צמרים יקרים .
דגש הארוח הוא המדשאות המרחב העצום הבריכה המדהימה חדר האוכל
כל אלה שכותבים פה בקורת רעה פשוט עדיף שילכו לצימר במושב שם הם לבד שהשיקיעו בו המון כסף ויהיו שם במקום קטן ומושקע .קיבוץ זה גן עדן לאלה שרוצים שקט בריכה ענקית ויפה מקום לעשות על האש .יש לנו הרבה לקוחות קבועים שחוזרים ככה שהכל בסדר כל מי שהתאכזב זה לא בשבילו היו כאלה שהתלננו והילדים לא רוצים ללכת התאהבו בחוויה שלהיות בקיבוץ ברגע בלי רכבים השקט והאפשרות לרוץ לכל מקום בשקט בלי לפחד אני ממליץ מאוד במיוחד לאלה שאוהבים פשוט יפה ורגוע

השב
פרידה יולי 29, 2017 at 2:30 pm

ערב טוב,

המקום מאוד מוזנח, לא אסטטי ומלוכלך.
אנחנו לא אנשים שמחפשים יוקרה ומלון חמישה כוכבים ובאנו לאירוח קיבוצי להינות עם הילדים וחברים. התמונות באתר לא משקפות את המציאות. הכתבה שלך רחוקה מאוד מהאמת. החדרים במצב גרוע ביותר, יש ג׳וקים ונמלים. המצעים מלוכלכלים. הלול שקיבלתי לתינוק מרוב הטינופת נאלצתי להוציא אותו החוצה. בדיעבד התברר לנו שאלו חדרים שמוזכרים לפי שעה. נראה לי שזה אומר הכול. במילה אחת גועל נפש וסליחה על הבוטות.
אני לא יודעת על סמך מה נכתבה הכתבה. אבל באופן אישי חייבת לציין שאני לא אסתמך על האתר שבו נכתבו הדברים.
בברכה
פרידה וול

השב
איטו אבירם יולי 30, 2017 at 8:16 am

אכן, חלפו כמה שנים מאז ביקורנו במקום. ולכן תגובתך במקומה, כדי לאזן את התרשמותנו החיובית מהמקום.

השב
אור לי וייס אוגוסט 18, 2017 at 10:06 pm

המקום לא ראוי לכותרת אירוח: רצפה מלוכלכת. מצעים קרועים. מנורות שרופות שלא הוחלפו.
מטבח לא מאובזר. קבלנו קומקום לא תקין קפה וכוסות רק אחרי שביקשנו. כך גם המגבות ונייר הטואלט.
המדשאה מוזנחת ולא דומה לזו שבתמונות.
נאמר לי שהמקום מונגש אולם בפועל יש להגיע בשביל עפר ואז לעלות 3 מדרגות!
הטלויזיה אינה פועלת וכאשר התקדמנו לאיש הקשר יוסי הוא לא היה זמין!

השב
עופר אוגוסט 24, 2017 at 12:29 am

שימו לב שיוסי הוא המפעיל של המקום.

גם אנחנו נכוונו ממנו ומהמקום המזעזע הזה.
המקום רוחש ג’וקים, עכבישים ונמלים.
חדר השירותים היה מטונף, גם האסלה עצמה, גם הרצפה וגם המקלחת. היה זבל על הרצפה מה שמעיד שלא ניקו את המקום בכלל.
היה שלט אחד למזגנים של כל החדרים. אז באמצע הלילה לא היה איך להנמיך אותו.
המצעים היו דוחים. הבאנו שמיכה מהאוטו ו”ישנו” עליה.
הברז במטבח היה שבור.

יוסי מאוד נחמד לפני ההזמנה וההגעה למקום. ברגע שמגיעים, ולאחר שהוא קיבל את הכסף, היחס משתנה ואין עם מי לדבר.

היתרון היחיד של המקום הוא הבריכה ששייכת לקיבוץ ולא קשורה ליוסי או לחדרים המפוקפקים שלו.

פח.

השב
עופר אוגוסט 24, 2017 at 12:35 am

אה, והיה עוד.
החדר הריח כמו עובש והלול שסיפקו לנו היה דוחה, מבט אחד עליו והיה לנו ברור שהתינוק ישן בעגלה שלו.
והיה ג’וק מת בחדר כשהגענו. אבל אולי זו נקודה לחיוב כי לפחות הוא היה מת לעומת כל השאר שהגיעו מאוחר יותר..

באמת שהמקום היה נוראי ורק חיכינו שסוף השבוע הזה יגמר.

השב
ליאת אוגוסט 15, 2017 at 8:17 pm

המקום אינו ראוי להיות פתוח! פשוט גניבה של כספים לשמה! אל תתקרבו לשם בשום מחיר! מקום מוזנח, מלא בג’וקים, מלוכלך, ללא מים חמים בקושי זרם מים היה, ארוחת בוקר דלה מוגשת בחד פעמי, הרחבה המשותפת מלאה בחתולים שלא מניחים לאף אחד לשבת בחברותא ובכיף. סדינים ישנים שהיו פעם בשנות ה80 מגבות עם עובש ישנות.
לא חיפשנו יוקרה אלא נופש קיבוצי בסיסי במקום נקי ומסודר ושהילדים יהנו מהבריכה וחוץ מהבריכה של הקיבוץ לא היה שומדבר טוב במקום הזה. אל תתקרבו גם אם יצעו לכם להתארח בחינם!

השב
צורית אוגוסט 18, 2017 at 9:48 pm

צריך לסגור את המקום הזה!עבודה בעינים . מוזנח מלוכלך כלי מיטה בלויים כריות קרועות טלוויזיה לא עובדת. מטבח ריק לגמרי. מגבות וקומקום חשמלי הביאו רק אחרי שביקשנו. בכרית אחת היא בכחח שמיכה מגולגלת בתוך ציפית והשניה סתם קרועה
והפח במטבח מסריח ומלא עובש.הר פה מלוכלת ואין בחדר מיתלים מנורה אחת מתוך 3 דולקת בכניסה בכלל אין מנורה . ליס המיטה אין שידה ואין מנורה. לבקשתינו הביאו לנו מנורה ואת המזודה הפכנו לשידה. לצערינו אין יכולת ח עלות צילומים. אל תבאו ל קום הזה. הוא מומלץ רק ל י שרוצה לשדרג במעט את תנאי מחנה הקיץ של הצופים כי המזגן עובד.
בנוסף המקום לא נגיש לנכים בעגלות למרות שמפורסם שכן

השב
לובי סילביה אוגוסט 19, 2017 at 8:23 am

אין שום קשר לתמונות שמפרסמים באתרים למה שמצאנו בהגעתנו לכפר – קירות מקולפים – ברזים שבורים – טפטים שבורים – מיקרוגל רק עם 2 רגליים מה שהיינו צריכים לחמם את האוכל בשיפוע – באחד החדרים לא היו מים חמים – 4 שעות חכינו למגבות – סדינים ולול –

אף אחד לא קיבל את פנינו – החדרים היו פתוחים ותסתדרו – פתאום נודע לנו במקרה שאין יותר חדר אוכל – ולכן את ארוחת הבוקר הגישו בחדרים ליד החתולים וזבובים – תודעה שירות 0.

יוסי מנהל המקום כעס עלינו כל פעם שפנינו אליו עם בקשות – המקום אינו כשר לקבלת אורחים –

השב
יעקב ספטמבר 15, 2017 at 7:41 am

מקום מחריד – לא ראוי למגורי אדם.

אין לי מושג מי כתב ומתי ביקר אבל הכל שבור, מוזנח, מחליד, מתקלף, מקולקל כולל רצפה, קירות, ברזים שבורים, ג׳וקים בחדרים, דשא עלוב ומצהיב עם נדנדות חלודות… מגבות ישנות מיטות מתקלפות. אנחנו חובבי אירוח כפרי ולא חיכינו למלון או צימר מפואר אלא למשהו צנוע נקי ומתוחזק. מקום מאוד מפוקפק, הדירו רגליכם ממנו.

השב
תומר ספטמבר 5, 2018 at 12:03 am

קיבוץ מדהים ביופיו, אנשים נחמדים מאוד.
הצימרים מופעלים על ידי גורם חיצוני לא מהקיבוץ. מושכרים לחדרים לפי שעה, עושים נזק תדמיתי לקיבוץ. מוזנח, מלוכלך, ולא לשהיית אדם ובטח לא לאירוח כפרי.

השב
שי קנפו אפריל 13, 2019 at 12:04 pm

אחרי קריאת הכתבה ממש רציתי להעמיס את המשפחה ולצאת לדרך, אבל אז קראתי את הביקורות הרבות, במיוחד התגובה של יוסי בעל הצימרים, ולא צריך לקרוא יותר משתי שורות כדי לזהות נוכל ומעגל פינות קטן. אז תודה לך שפירסמת את כל התגובות השונות (מאוד) מהכתבה שלך.
אני לא אגיע לכפר גליקסון, גם לא לספא שבכפר במיוחד אחרי כל הביקורות האלה. ואם מישהו תוהה לעצמו מה הקשר, אם הקיבוץ מרשה לבעל עסק נוכל, כושל שמספק מוצר רע, אזי משהו לא מותאם בתיפקוד הקיבוץ ומבחינתי לא ניתן לסמוך גם עליו. המלצתי, תפטרו מהעסק הזה על מנת לשקם את השם של הקיבוץ שלכם.

השב

הגב לפוסט

דילוג לתוכן