Image default
בימה ומחול לילדים תרבות ובידור

טררם סטגדיש – מופע קצבי “כמעט” לכל המשפחה…

טררם סטגדיש

נכנסנו מבוגר אחד ושלושה ילדים למופע התיפוף המקצועי “טררם סטגדיש”. מקצועי אמרתי, שכן, שליטתם של חמשת חברי הלהקה באמנות התיפוף, הקפיצה, הטפ-דנסינג ושאר התחומים הנוגעים בקצב על הבמה, ראויה באמת לכל מחמאה.

כשיצאנו, שעה מאוחר יותר, אמרו שני ילדים שהמופע היה טוב, והם נהנו. עוד ילדה אחת, והמבוגר שהוא אביה, הודו שלא כל כך נהנו. תכף ננסה להסביר מדוע…

לפני תחילת המופע ישבו באולם הגדול אינסוף ילדים, חלקם פעוטות, ולכולם הורים, שניסו לא להסתיר לילדים שיושבים בשורה שאחריהם, ולא תמיד הצליחו. עלייתם של חמשת המתופפים-רקדנים על הבמה סימלה את תחילתה של הופעה שכולה תיפוף אחד גדול. הרבה רעש, הרבה קצב, הרבה מהומה והרבה שמח. למי זה מתאים? לא לכל אחד.

הרקדנים, שהם גם שחקנים ובעיקר מתופפים, הם חבר’ה צעירים, היודעים דבר או שניים על הפעלה של קהל צופים. הם יודעים איך לחלק את הקהל לקבוצות, הם יודעים איך לארגן תחרות שבה הקהל יתחרה בעצמו,  והם יודעים – וזה הכי חשוב- לעצור בזמן, כשהקהל מאבד כוח או התלהבות, ולחזור אל המופע שלהם.

נהיה כנים ונודה כי רוב הקהל נראה מרוצה ביציאתו מהמופע. הם אהבו את הקצבים המשתנים, הם אהבו את מגוון אבזרי התיפוף (כולל כפיות, גוף האדם וכו…) שבהם השתמשו במופע, והם התחברו אל הקצב, שהוא תמיד מהיר, תמיד תוסס, ותמיד מדבק. אימא אחת, שישבה לפני, לא הפסיקה למחוא כפיים בזרועות מונפות, כשהיא מסתירה לי ללא הרף את הנעשה על הבמה. היא הגדילה עשות, והניפה בכוח את ידיו של הפעוט בן השנתיים שישב בחיקה, ולא כל כך הבין את פשר התלהבותה של אמו.

אני, שראיתי כמה מופעי תיפוף בחיי, חייב להודות שמופעי “טררם” ו”מיומנה” הקודמים שבהם חזיתי, שנועדו לילדים, לנוער ולכל המשפחה, היו מוצלחים יותר בעיקר בשל שילובה של עלילה, שתמיד הצליחה להדביק את חלקיו השונים של מופע התיפוף לכלל הצגה אחת.

הפעם זה לא היה. קטע תיפוף אחד רדף את משנהו, והקהל, שלא ידע שהעלילה לא תבוא, ושום סיפור לא יסופר על הבמה, המשיך לחכות בסבלנות עד סיום המופע. בדרך, הוא גם נהנה… ברובו, מחגיגת הקצב.

מפיקי המופע כותבים עליו: “… מופע המשלב תיפוף בסגנונות שונים, ריקוד ותנועה באווירה קומית סוחפת. תערובת של קצב, תנועה, קטעים קוליים והומוריסטיים ומוזיקה מקורית ודומיננטית.מופע הבנוי על אינטראקציה עם הקהל, בו מוצגים קטעי תיפוף, בשילוב קצב ומוזיקה תוך שיתוף חוויתי של הקהל. ”

שורה תחתונה: למרבה הפלא רוב הקהל התחבר אל הקצב, התנועה והמוזיקה, והעלילה לא חסרה לו, כנראה. המיעוט, ואני ובתי בתוכו, יחכה למופע הבא, שבו בוודאי יימצא סיפור כלשהו שיצליח להפוך את תערובת הקצב להומוגנית ומגניבה אפילו יותר.

מופעים קרובים:

09/07/2016 10:00 צוותא – חזן 3 אבן גבירול 30, לונדון מיניסטור, תל אביב

 

 

28/05/2016 11:30 סוזן דלל – אולם 1 יחיאלי 5, נווה צדק, תל אביב

 

טררם סטגדיש – ברלינר הפקות. 03-6123719berlinerpro@gmail.com

ראש הטופס

תחתית הטופס

 

 

אולי תאהב\י גם:

“האוצר מעבר לנהר” – סרט הילדים הישראלי של הקיץ

איטו אבירם

מבלים עם הילדים בחופש ב”גויאבות” – סרט ילדים ישראלי חדש

איטו אבירם

המחזה “השקר” בבית ליסין – כובש לב

איטו אבירם

תגובה אחת

חנן ינואר 18, 2020 at 1:14 pm

לא אהבתי שיש פלייבק ולא כל המוזיקה חיה. הילדים ואני השתעממנו

השב

הגב לפוסט

דילוג לתוכן