Image default
ספרים פרוזה

הספר: “תמות אהובי” – לקרוא בנשימה עצורה

תמות אהובי

נטלתי את הספר הדק וקטן המידות והנחתי לעיני לרפרף בסקרנות בעמוד הראשון. יד נעלמה תפסה אותי בצווארוני ומשכה אותי פנימה, אל תוך יורה גועשת ולוחשת, רותחת ומסתחררת של מילים ומחשבות הנורות לכל עבר ממוחה העייף מהחיים של אישה צעירה, אם לפעוט ורעייה לגבר מצליח, שסיפורה איים להטביע אותי כבר מקץ שורות ספורות.

פרקים קצרים, העלילה נקטעת ללא הרף בקטעי מחשבות ודיאלוגים שהערבוב ביניהם לעיתים קשה לפיענוח. מישהי, ששמה כלל אינו חשוב, חושפת בפנינו ללא כחל ושרק את עירומה הנפשי ואת מחשבותיה הכמוסות ביותר. באנחת הפתעה, או אולי אי אמון, אנו שוקעים בקריאת המחשבות האלה, שחלק מהן חלף לא פעם גם במוחנו, מחשבות אלטרנטיביות של אבדון, של מחיקה, של רמיסת כל מוסר וכללים של התנהגות. אנחנו נהפכים באחת להזיותיה הסוטות של אישה שלכאורה יש לה הכל, ובעצם אין לה מאומה שיש לה חפץ בו.

האישה, המתגוררת בפרבר כפרי בצרפת ואינה עובדת לפרנסתה, מואסת בתינוקה, שאת הטיפול בו היא שונאת, אך גם בבן זוגה, המנסה להבין אותה בדרכו אך מבין, מאוחר מדי, שאין לו סיכוי להצליח. פנטזיות המין שבהן היא שוקעת דוחפות אותה קדימה, אל מעשי התערטלות ובגידה ואל מסעות אל תוך היער והשדות המקיפים את ביתה. אלה נעשים בנואשות גוברת והולכת, מתוך כוונה לתת פורקן לדחפים שאין לה שליטה עליהם.

וכך נכתב על גב הספר: “בעמודים הראשונים של תמות, אהובי אנו נמזגים כמו דרך משפך לתוך האווירה הסמיכה של הספר הנדיר הזה. בעמודים הבאים אנחנו מתחילים לדאוג: לעצמנו, לבריאות הנפש של הכותבת, ולאחר כמה עמודים נוספים אנו כבר מתנשפים בקצב הפראי של הטקסט, שכן תמות, אהובי כתוב בשפה אישית ובנשימה חייתית היוצרות סגנון יחיד במינו.

לפניכם מעין מותחן כפרי על אישה שלכאורה ״יורדת מהפסים״ לנגד עינינו, אך זהו גם ספר קיומי. פילוסופי. חריף. עוקצני. רווי ליריות ומיניות. זהו ספר הצולל אל פנימיותה של אישה, אך בה בעת פורש בפנינו את אופיים המשונה של החיים בכפר נידח סמוך ליער בפאתי פריז בימינו אנו. בספרות של אריאנה הרוויץ תמצאו “חוצפה”, ביטחון עצמי, פואטיות ומעוף שבדרך כלל מאפיינים אמנים בתחילת פריחתם…”

מלאכת המחשבת הזו, שאת קריאתה תסיימו בתוך שעות ספורות, שייכת לסופרת הארגנטינאית אריאנה הרוויץ, שהיא בעצמה סופרת נאה העומדת בשנות ה- 30 לחייה. אריאנה הספיקה לכתוב תסריטים, ללמוד עריכת וידאו בסורבון בפריז ולזכות בפרסים על כתיבתו של ספר זה, שתורגם לשפות רבות.

הסופרת הארגנטינאית אריאנה הרוויץ
הסופרת הארגנטינאית אריאנה הרוויץ

תמות, אהובי,

כתבה – אריאנה הרוויץ

מספרדית: מיכל שליו

הוצאה לאור: זיקית

מחיר אחיד: 50

אל כתבות התרשמות והמלצה על ספרי קריאה נוספים.

 

 

אולי תאהב\י גם:

קטנים וארוטיים: “שעה חופשית”, ו”סודותיה של רומינה לוקאס” 2 ספרים בהוצאת “זיקית”

איטו אבירם

ספר קריאה: “אביב באיליריה” – לצאת למסע נינוח אל נופי הבלקן ומחוזות הנפש

איטו אבירם

הספר “כוחו של הלב” – מדריך למתלבט כיצד לחיות

איטו אבירם

תגובה אחת

פנינת העמק ינואר 5, 2016 at 6:46 pm

הספר הזה מביא לי מחשבות לא טובות.

השב

הגב לפוסט

דילוג לתוכן