Image default
אטרקציות ופעילויות דרום הנגב טיולים

אטרקציה בדרום: איך כבשנו את גבעת חרוט – כל המשפחה מטפסת על הר בנגב

 

האם הילדים שלכם אוהבים ללכת?

שאלה מיותרת. כל הילדים אוהבים ללכת… בתנאי שהמסלול לא משעמם. אף אם המסלול הוא בירידה אחת ארוכה, אבל משעמם – הם יקטרו וירצו לחזור. אך אם המסלול בעלייה, גם עלייה תלולה וקשה, אבל איננו משעמם – הילדים ייהנו מכל רגע. כזהו המסלול לגבעת חרוט.

רוצים לדעת כמה הילדים שלכם קשוחים וחסונים? קחו אותם אל גבעת חרוט שבמזרח מכתש רמון. זהו אתגר נחמד לילדים בני חמש ומעלה, וגם להוריהם, במיוחד ביום שבו הרוח נושבת כפי שהיא יודעת לנשוב על פסגות הרי מכתש רמון. לא צריך לשכנע את הילדים שכדאי ללכת, ושלטייל ברגל זה טוב ובריא. במקום זאת ספרו להם על הר תלול הנראה כמו חרוט, והוא שחור. על פסגתו מתגורר דרקון רשע, שמנסה להעיף אתכם למטה בכוח נשיפותיו. זהו. מספיק. עכשיו רק חכו שהילדים יגלו את ההר באופק ויכוונו אליו את מבטיהם. מרגע זה הם נעולים על המסלול, ובכל מאודם הם שואפים להגיע, לטפס ולכבוש.

גבעת חרוט נמצאת במזרח המכתש. מגיעים אליה דרך השביל המוליך אל חניון בארות. ממשיכים צפונה בדרך העפר המסומנת בסימון שבילים שחור, מחניון בארות עד שמגיעים לפניה ימינה לדרך המסומנת בסימון שבילים אדום. נוסעים עוד קילומטר אחד ומגיעים שוב לצומת שבילים. בוחרים בפניה שמאלה לדרך המסומנת בסימון שבילים שחור. דרך זו תביא אותנו לחניון יום סהרונים שם נחנה את הרכב.

רומי ואדר למרגלות גבעת חרוט
רומי ואדר למרגלות גבעת חרוט

וכחותה של גבעת החרוט בולטת והיא נראית ממרחקים, אלא שמעט לפני שמגיעים במכונית לחניון היא נעלמת מהעין, ואז, כשחונים, מופיעה שוב מלאת הוד והדר. צאו מהרכב ולכו כחצי קילומטר, עד לפיצול ליד עץ שיטה גדול. השביל יקח אתכם במעלה גדתו של נחל ארדון ועד ל גבעת חרוט.

על ההר יש תחושת כיבוש אמיתית, ולא רק לילדים. לא יותר מעשר דקות טיפוס, וכבר אנו למעלה, בגובה ניכר מעל למכתש עצמו, עם תצפית נהדרת לכל העברים. הפסגה צפופה ומסוכנת, ויש לשמור על הקטנטנים לבל יחליקו או אף יידחפו ע”י הרוח. הירידה בחזרה למטה קשה מין העליה, כדרכן של ירידות, אך גם עוברת מהר יותר.

אפשר לקנח בתה בדואי בחניון בארות, ביחד עם לאפות טעימות של לבאנה ושמן זית. המחירים דומים לאלה שבמרכז הארץ. זהירות – אצלנו אחד הילדים משך את המפה מהשולחן הנמוך וכוס התה נשפכה על רגלו. למזלו היא כבר לא היתה רותחת…

אל עוד אטרקציות, פעילויות משפחתיות, לינה שווה ומסעדות שניסינו בעצמנו ואהבנו בנגב

אל כתבת התרשמות על פונדק רמון, מלון שניסינו ואהבנו במצפה רמון הסמוכה

 

אולי תאהב\י גם:

7 הצעות לטיולי יום עם ילדים (גם קטנים): מסלולי הליכה וטיפוס ברחבי הארץ

איטו אבירם

חוות גידול הדגים שב”דג על הדן”

איטו אבירם

ימית ספארק המים – מפלים, אקסטרים, מים ו… רעש

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן