Image default
איפה לישון בצפון לינה

צימר אינדיגו באבירים – מיוחד ושונה

מאת: ענת קייזר

סלון הצימר נפתח אל כל החדרים
סלון הצימר נפתח אל כל החדרים

משביל האבנים הטבעיות, המוביל מהרחוב אל הצימר, דרך יער אלונים קסום, אי אפשר היה שלא להתפעל. פעם היה כאן הכל יער אלונים קסום. אחר כך נבנו בתים. היום הישוב כולו, הממוקם כרבע שעה ממעלות-תרשיחא וגרות בו 45 משפחות, מוקף בשמורות טבע ויערות אלונים.

אלה יונגמן, בעלת הצימרים “אינדיגו”, משכננו לסופ”ש הקרוב, הובילה אותנו אל היעד, תוך שהיא מספרת לנו שזהו לבטח האזור היחיד בארץ, בו פסחו התורכים על כריתת עצי האלון. בית האבן בסגנון הים תיכוני, שנגלה אלינו בשולי השביל, התמזג בטבעיות עם היער שסוכך עליו. בזמן ההסבה במרפסת, או בארוחת הבוקר, ניתן, עם קצת מזל, לחזות בחזירי בר סקרניים המציצים מבין העצים. בקומפלקס הצימרים (שלושה במספר) של משפחת יונגמן לרוב מתארחים זוגות, אך לעתים מגיעות גם משפחות. אלו שוהות, בדרך כלל, בסוויטה, יחידה גדולה מזו שאנו קיבלנו, על אף שגם זו לא הייתה קטנה בפני עצמה.

מיד כשנכנסנו הפתיעה אותי אלה בברכת “מזל טוב!” ובזר פרחים צבעוני ושופע. מסתבר שניהלה שיחה מקדימה בלא ידיעתי עם ליאור, בן הזוג שלי, שגילה לה על האירוע. רשמית החלו חגיגות יום ההולדת שלי. אחרי בחינה קצרה של המקום, מיהרנו אל הגג לפני שתעלם לה השמש בין ההרים הרחוקים שנפרשו לפנינו במערב. בדיוק מה שהיינו צריכים לאחר חודשים ארוכים של שגרה מייגעת – גרם שמיים כתמתם-צהבהב שט מעבר להרים עד שאי אפשר היה לראותו עוד. שקיעה נוסח הגליל העליון. תענוג צרוף. החשכה והקור החזירו אותנו אל הצימר החם, דווקא הודות למזגן ולא לאח, שליאור ניסה להסיק והתייאש לבסוף.משימת תפעולו התגלתה כלא פשוטה. חוברת הדרכה פשוטה יכלה לסייע כאן.

המטבח מצויד ונוח
המטבח מצויד ונוח

החדר הראשי ובו פינת טלוויזיה נעימה, ג’קוזי (איך לא?) ומטבח מאובזר מכל וכל, השרה תחושה נעימה וביתית. הצימר מעוצב יפה ואינו מלוקק. נכון, זה כלל קצת אבק פה ושם, אבל גם נטרל את הגבולות בין הצימר וכל מה שמקיף אותו. לא קשה היה לנחש שאלה היא מעצבת במקצועה. חלל הצימר נראה שונה מכל מה שהכרנו לפני כן. הקירות מכוסים בשטיחים, תמונות והרבה בדים. העיצוב כולל שילוב של אבן מקומית, מגוון אקלקטי של רהיטים ותחושה שהצימר מהווה בית ל”אנשים אמיתיים” ולא רק לתיירים לרגע. פסענו על המרצפות המעוצבות והמצוירות אל המרפסת הנפתחת אל תצפית לים התיכון, הרחק מעבר לפארק גורן, הנושק לחצר. בחזית הסוויטות לא יכולנו להחמיץ את החצר עם מדשאה ענקית, ובה צומחים מיני תבלינים המשמשים להכנת תה טבעי ולבישולים שונים.

גרם המדרגות שבמרכז החדר מוביל לחדר השינה, מיקומו קצת הרתיע אותנו , אבל גם אפשר לנו להשתעשע במחשבה על יתרון הגובה, אם חלילה נאלץ להיאבק בפולשים לא רצויים לצימר המבודד שלנו. מחשבה תלושה, כמובן, לאור המציאות הרגועה בה היינו. הג’קוזי התגלה כקטן ולא מאד נוח עבור שני רוחצים וננטש במהרה לטובת הספה המזמינה שבסלון. שם, חליטת התה שהכנו מגרניום ולבנדר טריים, שנקטפו לפני הגעתנו והמתינו עבורנו במטבח, נלגמה באיטיות מתפנקת. למרות שהייתה טלויזיה עם אוסף קטן של די.וי.די, מימדיה הצנועיים ומקומה הלא נוח גרמו לנו לוותר גם על הפעילות הזו. בשלב זה הבנו כי עדיף להתרכז ביתרונותיו של הצימר ולוותר על חווית הצפייה בטלוויזיה, או השהייה הזוגית בג’אקוזי.

ויתרונות, אכן, היו גם היו. כך, למחרת, במרפסת המוקפת בעצי אלון, רימון, זית ואפרסמון הוגשה לנו ארוחת הבוקר שהוכנה על ידי אלה מאוסף מוצרים שקנתה בשוק מעלות-תרשיחא באותו הבוקר וכללה פלטת ירקות צבעוניים שהכילה גם שקדים ואבוקדו (פרט חשוב לטבעונים שכמותנו) ,סלט חתוך גס, משקה תפוחים וקינמון, מספר סוגים של זיתים, לחם משובח וריבות (אורחים שאינם טבעונים מקבלים גם מגוון של גבינות).

אינדיגו באבירים

שם, תוך שאנו מוקפים בחורש מוריק ומשקיט לבבות, הבנו בדיוק למה אלה ופבלו, בן זוגה, בחרו לקחת את מיטלטליהם ולעקור מירושלים הרחוקה לפני 18 שנים, דווקא למקום הזה. מעבר לפרנסה, האירוח מהווה עבור פבלו ואלה, הזדמנות של ממש לבטא את משנתם השוחרת שלום לקירוב לבבות בין ערביי ויהודיי האיזור. השניים הם אנשים שראוי מאד להכיר. פאבלו מנהל את תיאטרון “זיקית” המיוחד, בעיר מעלות הסמוכה. אלה, מעבר לעבודתה כארכיטקטית, היא אשת ציבור העושה רבות למען האישה הערבייה בגליל. בעיניים בורקות סיפרה לנו אלה על ההתערבבות המהנה עם סוחרי השוק הערבים בתרשיחא ועל הביקורים בכפרים ערבים שהיא מארגנת על מנת שיוכלו גם אורחיה להיווכח בעיניהם שאפשר גם אחרת. מובלעת של שלום בבליל השנאה.

אינדיגו באבירים, אצל אלה ופאבלו. טלפון: 050-4863055 מייל: ella3953@gmail.com

עוד התרשמנו באבירים:

יערות, ג’יפים וסוסים ב”מקום בלב” באביריםמשק חפר מציע רכיבה על סוסים, נהיגה ב”רומנטיקר”, ארוחת בוקר שופעת ומחלבת עיזים המוכרת גם בשירות עצמי

 

מסעדת מורל באבירים – אל תסתכל בקנקן…המסעדה שוכנת במבנה פשוט מחוץ למושב אך מציעה תפריט אנין. הפתעה: המנות הראשונות זולות יחסית

 

צימר באבירים – מקום ביער – למחפשי השלווהלירי משי יוהל מציעה בית רחב וידידותי נטוע במדרון החצר ומוקף עצי אלון. שלווה ושקט זה שם המשחק

אולי תאהב\י גם:

פונדק רמון – חופשה משפחתית ליד מכתש רמון

איטו אבירם

שתי דעות על צימר “אחוזת הגלבוע” – בקתות אירוח ובריכת שחיה

איטו אבירם

לן בגולן? עין זיוון! אירוח כפרי בקיבוץ או בבוסתן עצי הפרי באוהלים

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן