Image default
מהיר מסעדות מסעדות מרכז

מסעדת טאיה בקדימה שבשרון – אוכל מדליק לכל המשפחה ועכשיו: הופעה של “בית הבובות” והרצאה נועזת ב”קופינס”

חורף 2017 מסעדת טאיה (3)

מאת צוות התרשמות

כבר בכניסה למסעדה התברר לנו מדוע ילדינו, כמו ילדים אחרים, יאהבו את טאיה. הם יאהבו אותה לא רק בגלל שהמסעדות האסייתיות של היום נהיו למה שהיו פעם המסעדות המזרחיות – פופולאריות ואהובות. הם יאהבו את טאיה בגלל שכבר ברגע הכניסה למסעדה הם נתקלו בצלילי מוסיקה עכשווית, שדברה אליהם, ובגלל האווירה המשוחררת והעיצוב המקפיץ שדיבר גם הוא בשפה שהם מבינים.

כמובן שהם נהנו גם מהאוכל, אבל עוד יותר – מהעובדה שהם יכלו לעזוב את השולחן בתוך המסעדה כשהתחיל לשעמם להם, ולצאת אל הרחבה הפתוחה, הגדולה שבחוץ, או לנדוד לאורך חלונות הראווה של מרכז הקניות “רולדין” הסמוך ולחזור לקראת הקינוח.

הוסיפו לכך את העובדה שהמלצרים ידידותיים וסבלנים גם אל בני נוער ואף ילדים, שבוחרים במסעדה הזאת כדי להתכנס, לחגוג אירועים וסתם לבלות, ותבינו את חשיבותה. אגב, כל אלה אינם באים על חשבוננו, המבוגרים, שנהנים כאן באותה המידה ממש. סיבה נוספת להנאה – המחירים הנוחים. למשל, רוב המנות העיקריות מתומחרות בין 50 ל- 60 ₪.

מרק גיוזה פיקנטי בטאיה
מרק גיוזה פיקנטי בטאיה

האוכל האסיאתי של טאיה אינו מדבר רק אל ילדים, כמובן. גם אתם תאהבו אותו. מישהו שם, במסעדה, עושה את הדברים לגמרי נכון. אולי בזכות 3 הבעלים, שנמצאים במקום כל העת, מתאמצים ופוקחים עין, ביחד עם ירון שנבל, השף היצירתי ובשיתוף המלצריות “המתאבדות” על הלקוחות.

בביקורנו האחרון במקום, בפעם המי-יודע-כמה, טעמנו כמה מנות חדשות וחזרנו בכיף אל מנות “בטוחות” שתמיד כיף לנשנש. בין הראשונות שהזמנו הפעם, נציין במיוחד את מרק הגיוזה שהיה עשוי עם חלב קוקוס וקארי. המרק הפיקנטי-עד-חריף לא היה סמיך מדי, אבל כל כך טעים, שהצלחת סובבה את כל השולחן וחזרה למקומה, אחרי שכל בני המשפחה, בתורם, נטלו מתוכה ככל שמזמין המנה (עבדכם) הותיר להם.

ראשונות נוספות ראויות לציון: סלט הפפאיה החתוך פיסות דקיקות ומוארכות, והגיוזות, שהיו ממולאות בעוף, אבל נעלמו מהצלחת מהר מדי.

המנה העיקרית שזכתה לקריאות ההידד הרמות ביותר היתה… שלי. שמה בישראל – בו-לוק-לאק (73₪) והיא כללה קוביות פילה בקר במשרה סויה  ג’ינג’ר, בצל, בצל ירוק, במטבל ויאטנמי, ובצידה מנת אורז לבן. נתחי הפילה הצליחו להפתיע את כולנו בטעמם המשובח. המנה כולה היתה מספיק גדולה לסועד יחיד, אבל טעימה מדי למשפחה שלמה. אגב, זו המנה היקרה ביותר במסעדה.

נתחי אנטריקוט בטעם עדין ומיוחד במינה.
נתחי אנטריקוט בטעם עדין ומיוחד במינה.

גם מנת פירות הים “ים-ים” היתה מוצלחת. ב- 61 ₪ קיבלה הסועדת אסנת צלחת ובה קלמרי ושרימפס על מצע של חלב קוקוס, בצל ירוק, בצל לבן, מקלות במבוק, נענע, בזיליקום, עגבניות שרי וכוסברה.

הסועד אדר הזמין לעצמו לו-מיין אינדונזי ב-54₪. הוא קיבל גבעה של נודלס, ועליה אטריות ביצים, חזה אווז מעושן, עוף, בצל ירוק, צילי, בוטנים, כוסברה. זו מנת הנודלס הטעימה ביותר במסעדה. לדעתו.

אחותו התאומה, רומי, הזמינה אושן נודלס ב- 62₪ ומצאה בצלחתה אטריות אודון, שרימפס , קלמרי, מולים, קארי אדום, כרוב סיני, בצל ירוק, למון גראס, כוסברה. לא היה לה כוח לסיים, ולכן ארזנו ולמחרת סיימתי אותה לבדי, מול הטלוויזיה, ונהניתי מכל ביס.

טוב, אתם בוודאי כבר מבינים שכותב התרשמות זו קצת מכור ל”טאיה”. זה נכון, אבל הסיבות טובות ביותר. המקום הזה מציע אוכל מדליק, ויש לו אופי אמיתי. כזה שיקסום לגדולים ולקטנים. אז למה לא להמליץ?!

מי שאחראים לשילוב של מסורות עתיקות של המטבח האסיאתי עם טכניקות בישול מתקדמות, ולאומץ להתנסות ולנסות גם על הסועדים רעיונות קולינריים חדשים, הם ירון שנבל, ביחד עם יואב, אחד הבעלים. הוסיפו לכך את המגוון העשיר של מנות פתיחה, נודלס בווק, מרקים ומנות גריל אסיאתי ואת תפריט הסושי (שלו אחראית השפית היפנית קיו אוקדה), והרי לכם תשובה חלקית לסיבת הצלחתה של המסעדה הזו, שנהפכה בתוך כמה חודשים ללהיט אמיתי בקרב הסועדים, המגיעים אליה גם ממקומות מרוחקים ולא רק מהשרון.

קריספי קלמארי למנה ראשונה הולכת מצוין עם סלט הפפאיה המפתיע.
קריספי קלמארי למנה ראשונה הולכת מצוין עם סלט הפפאיה המפתיע.

הנהנים העיקריים מזמינותה של מסעדה מדליקה ליד הבית, שפתוחה שבעה ימים בשבוע, הן כל אותן משפחות מהבתים ביישובי השרון, אלה עם פיסות הדשא, הטרמפולינות והמכוניות הנכונות, שגרים בסביבה, המקיפה את המסעדה. אלה, שבכל בוקר בשבוע מוצאים את עצמם תקועים בפקקים אינסופיים בדרך לעבודה במרכז, מנצלים את העובדה שאל טאיה ניתן להגיע בהליכה משפחתית קצרה, ועושים זאת בקצב מעורר השתאות.

אגב, בפעמים הקודמות בהן ביקרנו במסעדה אהבנו לא מעט מנות. מבין המנות הראשונות – והן רבות ומגוונות – אהבנו את הקלמרי קריספי, עם רוטב צ’ילי מתוק ואיולי ווסאבי (34 ש”ח) ואת הזואי פאפיה, בשילוב עגבניות שרי, בצל, בוטנים, כוסברה, שום וכגון אלה (29). מבין העיקריות שטעמנו נעם לנו במיוחד התאילנדי המשוגע שכלל חוץ מאיטריות אורז רחבות גם בקר, טופו, שעועית, בצל, רוטב צדפות וכוסברה (54). גם הקוקנט צ’יקן הבנוי על בסיס איטריות ביצים ראוי ביותר, עם חלב קוקוס, קארי, צ’ילי, פלפל אדום ושבבי קוקוס קלוי.

המנות על בסיס האורז גם הן מגוונות ומתומחרות בין 60 – 80 ₪ ברובן. לא טעמנו, אבל יכולנו להתרשם לטובה מגודל המנות ומהריח שעלה מהן, עד שנחתו על השולחנות הסמוכים.

“טאיה”: מטבח אסייתי – אסייתי, סושי, רח’ האופה 1, קדימה-צורן. להזמנות התקשרו : 0723948538

**

קראו עוד ב”התרשמות”:

כתבת התרשמות על כמה מסעדות משפחתיות שוות בשרון

טיול משפחתי בשרון בתוך יער אמיתי, עצים נדירים ושדות תותים

חופשה מפתיעה במלון מפתיע בעיר המפתיעה אשדוד

מסלול מעגלי שמתאים גם לקטנטנים ביער אלונים “מכושף” בצפון השרון

אולי תאהב\י גם:

מסעדת הנגריה במושב דקל – יש איפה לאכול בחבל הבשור… גם בשבת!

איטו אבירם

מסעדה עם גינה ביפו: פר דרייר עם המעדנייה, הטעמים והאווירה

איטו אבירם

“רוק אנד שטיין” – מסעדה מקסיקנית (טובה!) בשרון (סגורה בשלב זה בימי הקורונה).

איטו אבירם

תגובה אחת

יהודית אפריל 4, 2016 at 2:02 pm

כשנפתחה המסעדה היתה יופי של מקום, אולם בחודשים האחרונים הידרדרה מאוד! מנות גרועות, תפלות, ולא ראויות לחלוטין.
חבל.

השב

הגב לפוסט

דילוג לתוכן