Image default
איפה לאכול במרכז מסעדות מסעדות מרכז

מסעדת החוף באשדוד – המקום החם על החוף

במסעדת החוף באשדוד ניתן לשבת ממש מול הים, גם מחוץ למסעדה
במסעדת החוף באשדוד ניתן לשבת ממש מול הים, גם מחוץ למסעדה

שורה תחתונה: מקום מומלץ על חוף הים. מחירים מאד סבירים, מבחר גדול של מנות ביניים, ראשונות, מגוון של בשרים, דגים, פסטה וקינוחים, אוכל טוב (של אידי, הבעלים) ואווירה שמחה של מוסיקה בסופ”ש וכל המי-ומי באשדוד יושבים שם בפרלמנט וסתם, בפנים או בחוץ, לא רק לאכול אלא בעיקר כדי להיפגש ולעשות לעצמם שמח.

בחרנו להגיע למסעדה בשישי אחר הצהרים. המסעדה הממוקמת על קו החוף בבניין מעוצב, שקירותיו השקופים ניבטים אל החוף, המתה אדם. לא רק בפנים, אלא גם ליד השולחנות שבחוץ כמעט ולא יכולת למצוא מקום פנוי. לא מקום שקט, אם להתבטא בעדינות, אבל למסעדת החוף לא מגיעים כדי להתבודד, אלא כדי “להתמנגל”. ואם אתם אינכם תושבי העיר, והגעתם לכאן כתיירים, זהו המקום הנכון כדי לחוש בדופק האמיתי של העיר.

מוסיקה יוונית חיה עולה מכיוון הבמה הקטנה, שעליה יושבים אורגניסט ובוזוקאי, שגם שר. לא מרחמים על האוזניים, השניים האלה, אבל המוסיקה חודרת ומתערבבת עם שפע המנות הראשונות הנוחת על השולחן. מבט קצר מגלה את הוותיקים. אלה הנשים, הגברים, והחבורות שנוהגים להגיע לכאן בכל שישי, והארוחה שלהם נמשכת בדרך כלל הרבה מעבר לזמן הדרוש לעיכולה. אידי, ובנו גבה-הקומה, שמנהל את המסעדה, עוברים בסבלנות בין האורחים, וותיקים וחדשים כאחד. נעצרים לשאול אם האוכל טעים, מספרים בדיחה ומגלים אוזן קשבת לכל בקשה, מחמאה או טרוניה, אם יש.

מסעדת החוף - מוסיקה חיה בשישי בצהרים, דרך "קבלת השבת".

מוסיקה חיה בשישי בצהרים ב”קבלת השבת” המסורתית. ערבי מוסיקה חיה נהוגים במסעדה גם בלילות שלישי

אנחנו יושבים בשולחן הצמוד לקיר הזכוכית השקוף. התחושה היא שניתן לראות מכאן לא רק את כל הנעשה על חוף הים, אלא מעבר, גם את הנמל, גם את המפרשיות שבים, גם את שחקני הכדוריד שמתאבדים מול הרשת על החול הרך. בינתיים מתחילות להגיע מנות הטפאס. מגיעה כרובית פריכה, מגיעות טבעות בצל בעלות ניחוח טיגון כובש, מגיע סלט עגבניות עם בצל המתובל בחריפות כובשת… האיקרה עם הבצל מעולה-מעולה, סלסלת הלחם מגוונת וההרינג, הו ההרינג הזה, מדוע טעמו כל כך שונה מזה שאנו אוכלים בבית ואיפה, לעזאזל, יכולים גם אנו לקנות דג כל כך טעים?!

המנות העיקריות שלקחנו, מתוך המבחר הגדול והמגוון, היו קלמארי, שרימפס, סלמון ודג מוסר. כל אחד הציץ למנות שבצלחותיהם של האחרים וביקש לטעום ולהטעים. גם אם אינך חובב של מוסיקה יוונית ושירה גברית צרודה, אינך יכול שלא להשתלב באווירה. האוכל ממלא את הבטן, המוסיקה ממלאה את האוזן. מראה השמיים התכולים המתמזגים עם הים והמצעד הבלתי נפסק של אלה שפוסעים על הטיילת, או מתחלפים על שולחנות המסעדה שבחוץ, ממלא את העין.

שולחן "הוותיקים" במסעדת החוף. כל ה"מי-ומי" באשדוד מגיעים.
שולחן “הוותיקים” במסעדת החוף. כל ה”מי-ומי” באשדוד מגיעים.

הארוחה נמשכה זמן רב ממה ששיערנו. האווירה במקום, השמש הצונחת לאיטה במערב, הסצנה המתחלפת על טיילת החוף, כל אלה האריכו את סבלנותם של הילדים. וגם כשזו אזלה, לבסוף, הם קבלו בשמחה את הצעתנו ללכת לשחק מעט על חוף הים. וכך יכולנו אנו, ההורים, להמשיך ליהנות מצלוחיות הטאפא’ס הרבות, לנסות לחסל משהו מכמויות המזון האדירות שהילדים הותירו בצלחותיהם (והם עוד אכלו “יפה” ועיניהם המבריקות הוכיחו שהם נהנים מכל ביס) ומהאווירה העליזה שבמקום.

וכך, על החוף, מצידו השני של החלון, יכולנו לצפות ולפקח על משחק הכדורעף הער שילדינו ניהלו, כשהם מקפידים להשתטח ככל שיוכלו על החול, ולמלא את עצמם בטונות של גרגרים שאת עקבותיהם נוכל למצוא עליהם גם יומיים מאוחר יותר. ובעוד הם משחקים ונהנים, אנחנו המשכנו לנקר באוכל, ולמצות את “קבלת השבת” המתארכת במסעדת החוף עד תומה. מהקינוחים שופעי הקצפת שהונחו על שולחננו כבר לא הצלחנו ליהנות. אולי בגלל הבטן המתפקעת, ואולי בגלל שהיו מתוקים מדי לטעמנו.

אגב, שווה להגיע למקום גם בערבי  שלישי, שאז נערכת במסעדה הופעה חיה של להקת FAWA, שכוללת קאברים לשירים ישנים וחדשים.

דוגמאות למחירים:

מנות ראשונות מ- 17 לפרחי כרובית ועד 35 לשרימפס או טונה צרובה בסגנון אסיאתי.

מנות “אמצע הדרך” בין 24 ל- 42 ש”ח ביניהן: סלטים עם נתחי עוף, טורטייה, קרפאצ’יו.

מנות עיקריות – פיש אנד צ’יפס ב- 42 ש”ח, מגוון גדול של דגים ופרי ים בצורות הגשה שונות 70 עד 88 ש”ח.

פסטות במבחר מצומצם – 40 – 50 ש”ח.

קינוחים – מגוון מכובד ביותר – 14 – 35 ש”ח.

מסעדת החוף, חוףהגולשים, אוניון 1, אשדוד 08-9107661

למלון לאונרדו פלאזה המומלץ על חוף הים באשדוד ולהצעות בילוי, פעילות ואטרקציות בעיר.

 

אולי תאהב\י גם:

“מועדון ארוחת בוקר” – שבי ציון על המפה הקולינרית

איטו אבירם

המטבח של רמה – יש מסעדה בהרי יהודה

איטו אבירם

מסעדת ויקי-כריסטינה בנווה צדק – טפאס ואווירה במתחם התחנה

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן