Image default
איפה לאכול במרכז מסעדות מסעדות מרכז

מסעדת גאיה בבניימינה – טעים, מעניין ומשפחתי

גאיה בניימינה מאת: איטו אבירם

שורה תחתונה: מסעדת גאיה, בין השרון לכרמל, מקום טוב של אוכל, שמח ומלא חיים. המלצרים דואגים לך היטב, הסועדים נהנים מאווירה טובה והסיכוי ליפול על מנה לא מוצלחת – קטן. מחירים – בינוניים עד זולים.

מסעדת גאיה התחבאה לנו ברחוב המקביל לתחנת הרכבת, בתוך אזור תעשייה קטן. כן, מסתבר שגם בבניימינה יש אזור תעשיה, אולי אפילו שניים. חדר ראשי, עם בר וארון יינות גדול. שולחנות של פעם, נוחים, רובם משפחתיים, חלונות גדולים ומרפסת מקורה עם ריהוט מתכתי שמתאים רק לקיץ.

היה קל לטעות מבחוץ ולחשוב שהמקום “פשוט מדי”, או שזו מסעדה מקומית בלי יומרות. אבל הכנו שיעורי בית וידענו שלגאיה יש תפריט ראוי להציע, ויש לה גם יומרות. בביקורנו גילינו כי היא גם עומדת בהן. היינו זוג הורים וזוג ילדים. איך שנכנסנו פנימה נעשה לנו נחמד, בגלל שהחלל המרכזי של המסעדה משרה אווירה מיוחדת של כיף ואוכל. המטבח חשוף מאחורי הבר, ולכן ניתן לראות איך עושים את האוכל.

הילדים הסתדרו מצוין. אדר עם המבורגר וצ’יפס, ורומי, (כן, זאת ששרה לנשיא אובמה. עדיין לא מפסיקים לשאול אותה…)עם שרימפס ברוטב וצ’יפס. ההמבורגרים של המסעדות, ככל שהם מושקעים יותר קולינארית, כך הם, לעיתים, אינם אהובים על הילדים. הפעם ההמבורגר צלח מצוין את צלחתו של אדר, בני, שסיים אותו עד תומו וציין, בצקצוק שפתיים: “היה מצוין!” מנות הילדים עלו 35 ₪ למנה – פחות מאשר ארוחת ילדים במקדונלד’ס.

אנו, ההורים, הלכנו על “טעימות אביב”, ארוחה זוגית ב- 280 ₪ שכוללת מגוון מנות אביביות עם מנות פתיחה, מנות עיקריות וקינוחים. התחלנו עם שני מרקים שנשמעו טובים. מרק העדשים הכתומות שהגיע אלי היה בהחלט בסדר, אבל לא יותר מזה. מרק הכרובים ופטריות פורצ’יני, שהגיע אל אשתי היה, לעומת זאת, מעדן אמיתי: סמיך ונפתח לטעמי-משנה בלתי צפויים בתוך הפה. gaya in 3 המנות הראשונות נפתחו בקרפאצ’ו חזה ברווז, שהיה בהחלט מעניין, אך התאדה מכוחם של ארבעה מזלגות תובעניים עוד בטרם למדנו להכיר את טעמו. שני הגיע סלט מוצרלה עם דלעת ודבלים, שהיה מעניין וטוב ושלישי הגיע טרטר טונה (עם ביצה) שהיה פגז אמיתי. הכמויות, עם זאת, היו… כמו של מנות ראשונות. בשלב זה הילדים שבעו, וגם נמאס להם לשבת ולבהות בהוריהם הממשיכים לבלוס. המלצר המעולה שלנו פתר את הבעיה בקלות כשהציע לילדים ללכת אל פינת המשחקים ולקחת משם משחק שולחן כלבבם, או לצייר.

ת’אמת, לא חשבנו שזה יעבוד, אבל הילדים התמידו במשחקם עוד כמעט שעה תמימה, ולנו היתה הזדמנות גם לאכול וגם ללמוד מעט על משחקי קלפים, טאקי וכו… המנות העיקריות כבר העמיסו מעט על כושר האכילה המוגבל שלנו. פילה דג המוסר על לינגוויני (פסטה) שחור, שטוגן עם חמאה מעושנת ובוטרגו היה כה טעים, עד שהילדים (לא אמרתם ששבעתם?!) גזלו באכזריות נתח גדול מדי מצלחתה של בת זוגי.

זו התמוגגה לראות את ילדיה טורפים, ועם זאת קוננה על המנה הטעימה שנעלמת לה מהצלחת. אני, עם קדירה בסקית של בשר עגל מבושל בפלפלים קלויים, נהניתי ממנה שבטעמה הזכירה לי בעיקר גולש טוב. בתי הפתיעה אותי בדרישתה לטעום מהבשר שבצלחתי, וההפתעה עוד גדלה כשהתברר לי שהבשר ערב לחיכה, והיא לוקחת עוד ועוד. אגב, המנה היתה גדושה, והיה מספיק לשנינו. הקינוחים שקיבלנו: מלבי קוקוס ופירות יער וקרמבל מסקרפונה ותותים היו קלילים מדי לחכי, שדרש משהו מתוק יותר.

לכן גנבתי כמה ביסים מצלחת הקינוח של הילדים, שחילקו ביניהם גליל שוקולד חם ששמו פרח מזכרוני… לסיכום, בגאיה מעיזים להציע תפריט רבגוני ועשיר, אם כי לא אינסופי באורכו, כלומר – אין יומרה להכין את “הכול”. נזכיר, עם זאת, את הסרדינים הטריים, פטה כבדים וריבת קליפות הדרים, דים סאם שרימפס ברוטב פונדו וגם מנות כמו בצל ממולא בחיטה, אורז בר ועדשים שחורות, שפרד’ס פאי ושוקרוט אלזסי קלאסי.

מחירי המנות הראשונות בין 30 ל- 40 ₪ ומחירי העיקריות בין 50 ל- 98 ₪.עסקיות שוות יש ב- 55 ₪ וגם ב- 74 ₪. הן מוגשות מהצהרים ועד חמש אח”צ בימים ב – ה’. מסעדת גאיה: 057-9441504, רח’ האמן 1 פינת הטחנה. ליד הרכבת, בנימינה. המלצת “התרשמות” ללינה בכפר גליקסון: כפר גליקסון – כמו חופשה בטוסקנה – בשרון הצפוני בבקעה מוריקה ובאווירה כפרית מסתתרת פנינת טבע תיירותית שמעטים מגעים אליה. בילינו סופשבוע בקיבוץ ליד הכרמל, ליד הים, ליד יער אלונים ובעצם… כמעט ליד תל אביב.

המלצת “התרשמות” למסלול קצר בתוך יער אלונים סמוך: ביער האלונים המכושף – בקצה הצפוני של השרון, צמוד לכפור גליקסון, מחכה לכם יער אלונים אמיתי, ולא הרחק משם גם מנהרה ארוכה שבה תוכלו ללכת בחשכה עם מי נחל התנינים שיגיעו לכם עד מעל למותניים.

המלצת “התרשמות” לעץ השדה” – פינת חי, חווה חקלאית וחנות כפרית בגבעת עדה: עץ השדה – מסעדה, פינת חי וחווה חקלאית – שמן הזית מככב בחוות “עץ השדה” שבגבעת עדה. כאן תאכלו טעים ובזול, הילדים ייהנו מנחשי ענק וגם תוכלו לקנות שמן זית ומוצרי טיפוח על בסיס טבעי המלצת “התרשמות” ל”אמת התנינים” – אטרקציה/פעילות משפחתית: אמת התנינים – מהרומאים ועד התנינים – מקום חביב, יוזמה פרטית. מסודר ונקי, הילדים נהנים. ההורים פחות מתרגשים…

אולי תאהב\י גם:

מסעדת ברזיל הקטנה באילת – שיטת השיפוד הרץ

איטו אבירם

מסעדה אסייתית מומלצת בשרון: מוג’ו בנתניה – אסייתית עם טוויסט

איטו אבירם

“בטי ונחי” מבשלים לכם חוויה קולינרית מעל הכינרת

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן