Image default
אטרקציות ופעילויות צפון איפה לישון בצפון טיול לינה

צימר וג’יפים ברמת הגולן: ג’ימי גיפ – הצימר, הג’יפ והאגדה

8401911
מראות עזים של ירוק, אדום ותכלת בחצר של ג’ימי

עוד בטלפון הציע לנו ג’ימי: “בואו בחג. כך תוכלו להשתתף בחגיגות ולהרגיש את הטעם האמיתי של טקס כפרי”. דברים אלה קנו אותנו מיד. שהרי – צימרים יש ברמת הגולן על כל צעד ושעל. חלקם טובים יותר, חלקם “יוקרתיים” יותר. אבל את השילוב הזה, של צימר כפרי, חגיגה כפרית וטיול ג’יפים אצל הגורו של טיולי הגיפים ברמת הגולן קשה מאד להביס.

ג’ימי הוא דמות מוכרת. איש ענק, מכנסיים קצרים, חולצה מהתקופה שעוד לא היתה לו קרחת עם זקן והעיקר – עיניים טובות של אדם ידידותי, לא מתייהר, לא מתרברב אבל גדוש בידע וברצון לשתף. למשל – כשהלכנו עם ג’ימי ברחוב הכפרי של גבעת יואב, בדרך אל החגיגה, כולם אמרו לו שלום והוא, מצידו, נעצר לעזור לילדים, נכה על כיסא גלגלים ואישה עם תינוק בעגלה. אגב, ציפי, אשתו של ג’ימי, היא לא פחות נחמדה וגם מארחת טובה כבעלה. אבל בחכמתה היא יודעת להשאיר את הבמה לבעלה, כשצריך. בעצם, היא זו שמתפעלת את נושא האירוח בצימרים.

ג’יפים יש לג’ימי מכל הסוגים, ואם צריך הוא יכול לגייס גם שיירה של עשרים רכבים ויותר. צימרים יש לו רק ארבעה. אנחנו קצת הופתענו לגלות שהגינון, הצבעוניות והניקיון שהשתקפו ממה שראינו באתר של ג’ימי היה קיים גם במציאות. מדובר בארבע בקתות בעלות 8 צלעות כל אחת, שבעל הבית בנה אותן לבדו מעץ, שכמו נשתלו בתוך גינה פרחונית, מכל צדדיו של כר דשא ירוק. (בינתיים אין בריכה, אבל תהיה בקרוב, כך ג’ימי מבטיח). העלייה אל הבקתה במדרגות בסגנון דרום ארה”ב מבטיח ריחוק מספק מזוחלים למיניהם.

jimi out

הצימרים מתאימים למשפחות מורחבות, קבוצות חברים ועוד

הגענו עם כלבלב ושני ילדים. כולם היו נרגשים: הכלבלב – מהאפשרות לרוץ על הדשא, לפגוש חברים וליהנות מתחושת שחרור מדהימה. הילדים… ממש אותו הדבר!. החלל המרכזי של הבקתה היה גדול יחסית, והנקנה הרגשה של מרחב. המיטה הזוגית ממוקמת למטה, וישנה מחיצה ניידת שיכולה להפריד אותה בקלות מהסלון. עוד בסלון – מטבח עם מיקרו וקומקום חשמלי, פינת אוכל פנימית מרווחת לארבעה אנשים, טלוויזיה דקה וגדולה וכמובן – ג’קוזי. אלא שמעל הג’קוזי הפתעה – אקווריום ענק של דגים, המואר בתאורה פנימית ומספק אטרקציה בלתי נדלית לילדים, ומקור בהייה מרגיע למבוגרים.

תחילה גילו הילדים את כורסת המסאז’ המפנקת שחיכתה להם ליד הג’קוזי, ומיד נוצר תור, שבו אני הייתי האחרון, כמובן. חיש קל גילו הילדים גם את קומת הסטודיו שיש לבקתה, כזאת שילדים מתים עליה. מטפסים אליה במדרגות פנימיות נוחות לטיפוס גם לילדים, עם מעקה בטיחותי וסגר שנועד למנוע מפעוטות לטפס למעלה. הסטודיו עצמו קטן יחסית, ואף כי נכנסים בו 4 מזרונים – יש מקום בעמידה רק לשניים. לבקתה שני מזגנים ועוד מאוורר גדול נוסף בסטודיו, שכנראה צריך אותו בימים חמים במיוחד.

הבקתה מרווחת, נעימה ומצוידת בכל מה שצריך, אם כי לא “יוקרתית” או מנקרת עיניים. אפשר לצאת לשחק על כר הדשא, והמקום אידיאלי למשפחות גדולות או לקבוצות חברים, כאלה שצריכים גם 4 בקתות. לצורך ארוחות וכינוסים משפחתיים מציעים המארחים פינת ישיבה מוצלת בצמוד לצימרים, שבה שולחן ענק. עוד יש ציוד בר-ב-קיו פרטי ליד כל צימר, ביחד עם כיסא נדנדה. הרגשה טובה תהיה בוודאי גם לכם, לדעת שהמים במתחם הצימרים ממוחזרים, ומשמשים להשקייה של הדשא והצמחייה. אינטרנט אלחוטי חופשי במתחם, ובכך עדיף הצימר על כל בית מלון מתיימר.

רבים אינם יודעים שג’ימי הוא, קודם כל בוקר. יש לו עדר בקר, והוא הגיע לרמת הגולן עוד כחייל קרבי ב- 1967, ואז גם החליט להישאר. החלום היה עדר פרטי, והוא התגשם ב- 1980. שטחי המרעה של העדר נרחבים, ונמצאים על המורדות המערביים של הרמה, בין גבעת יואב ובין הכביש העובר ליד עין גב. זהו גם האזור שאליו נלקחנו בג’יפ המיתולוגי לטיול שטח. כאן נמצאים לא רק עדרי בקר, אלא גם מגוון חיות בר ובמיוחד צביים ותנים, שלעיתים קרובות ניתן להבחין בהם בזמן הטיול. האזור טרשי וקשה, אבל יש בו כמה הפתעות קטנות, כמו נביעות של מעיינות, חורשות מוסתרות וגם שאריות של “בני יהודה”, ההתיישבות הראשונה של היהודים בגולן, עוד במאה ה- 19. ג’ימי התחבר אל הילדים כבר מהרגע הראשון. היו לו סיפורים על כל קוץ ואבן, והרבה סבלנות. נכון, לפעמים ג’ימי קצת מאריך ושוכח לעצור בהסבריו, אבל הוא גם אינו נעלב, ותמיד אפשר לעצור אותו, כשמרגישים מלאים.

jimi jeep

בסבך המים – יכולת תקשורת נהדרת עם כל הגילאים! 

עוד מקום הקשור בג’ימי הוא מצפה אופיר, נקודת תצפית מטופחת שג’ימי הקים לזכר בנו אופיר שמת ממחלה קשה בסוף נעוריו. מעטים יאמינו כי האיש מלא האנרגיות ושמחת החיים הזה שיכל בן נוסף, עשר שנים בדיוק אחרי מות בנו אופיר, כאשר בנו הצעיר טבע בכינרת בתאונה מצערת. לג’ימי יש עוד שתי בנות. אל מצפה אופיר ניתן להגיע מהכביש, והזמן המומלץ הוא שעת השקיעה. במקום מתחם מסודר שבו ניתן לעשות פיקניק ולאכול, ושתולים בו עצי זית. ג’ימי וציפי אינם מגישים אוכל, ואת ארוחת הבוקר הכפרית, שהיתה ראויה וטעימה, קיבלנו בסלסלת קש. היא כללה לחמים טריים, חביתות וסלט ירקות, וכן מגוון של מטבלים.

מכיוון שעדיין אין במקום בריכת שחיה, בחודשי הקיץ מומלץ לרדת לאחד מחופי הכינרת, הנמצאים במרחק 10 דקות נסיעה מהצימר. אנחנו הגענו לחוף “חלוקים” ובערך חצי שעה אחרי שנכנסו למימיה הרוגעים של הכינרת, החלה רוח מערבית נושבת, ובתוך עשר דקות החלו גלים, שנהפכו לגלים גדולים ומאיימים. מדובר בתופעה קבועה, החוזרת על עצמה רוב העונה החמה, ומתחילה בצהרים, בדרך כלל אחרי שתים. עוד אפשרות – לבקש מהמארחים האדיבים אינפורמציה על בריכות שכשוך טבעיות, המצויות בשפע ברמת הגולן והכניסה אליהן חופשית, אם כי עולה במאמץ הליכה קצר. אבל המאמץ משתלם והחוויה עזה.

ג’ימי ג’יפ סוויטות עץ וטיולי ג’יפים

ציפי: 052-4204222 ג’ימי: 052-2543323 טלפון: 04-6763406

Email:   jimyjeep@walla.com

אולי תאהב\י גם:

האם בקרוב נצא לנופש? אירוח כפרי עם ‘התו הסגול’ גם בימי קורונה

איטו אבירם

אגם מונפורט – קמפינג ואטרקציות בגליל המערבי

איטו אבירם

חוות גידול הדגים שב”דג על הדן”

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן