Image default
מה חדש

רוקדים בשוק מחנה יהודה – הכניסה חינם!

מתוך המחול “השוקה”.

“מיפו עד אגריפס” הוא פסטיבל מחול מבית קבוצת מחול ק.ט.מ.ו.ן הירושלמית, המפגיש זו השנה הרביעית יצירות של כוריאוגרפים ורקדנים מובילים ומגוונים מרחבי הארץ עם אמנים ירושלמים ובעלי עסקים בשוק מחנה יהודה, במופעים ייחודיים שנוצרו עבור הפסטיבל, ועושים שימוש בחיבור הבלתי שגרתי האותנטי שנוצר בין המופיעים לבין הקהל והסביבה. הפסטיבל חושף בפני הקהל הרחב, חובבי מחול וקהל מזדמן כאחד – שמונה עבודות מחול, מתוכן שש בכורות, באווירה הייחודית של סביבת השוק בירושלים.

המופעים בתאריכים 22-23 באוקטובר יתקיימו בברים ברחבי השוק, כאשר הקהל מוזמן לעבור ממופע אחד לאחר ללא תשלום, בסגנון “שוטטות ברים” (Hopping Bar). ב-24 באוקטובר יערכו ההופעות בבית אליאנס הסמוך לשוק, באירוע סגירה חגיגי ומיוחד.

הכניסה לכל האירועים חופשית וללא תשלום.

יום ראשון 22/10 –

רז גלוזמן ורעות שייבה ב”ארחנטו”: about:blanch – בכורה!

שיתוף פעולה המשלב וידאו ומחול באופנים שונים, כמקור אור וכמקור לדימויים. הגוף, על על העיסוק בו והתנועתיות שלו – מהווה נקודת בסיס ראשונית לביטוי האמנותי. היצירה משתמשת בפנימיות המוקרנת על גבי חיצוניות ולהפך, שינוי היחסים ה”רגילים” שבין אישה לבין גבר, בין רקדנים לבין קהל ובין ווידאו לבין הרקע עליו הוא מוקרן.

שרון שגיא ב-Street Market: כרמן לא מתה – בכורה!

שרון, יוצרת ורקדנית פלמנקו מקצועית, אשר חייתה בספרד 15 שנים ופיתחה קריירה מקצועית ברחבי ספרד והעולם, תפגיש בין הדמות האיקונית של כרמן לבין שוק מחנה יהודה ביצירה המשלבת ריקוד, שירה, נגינה וספוקן-וורד. באמצעותם נכיר את סיפורה של כרמן, הפלמנקה הצוענייה, אבל עם טוויסט בעלילה.

סופיה קרנץ ב’קזינו דה פריז’ –Leona :
עבודת סולו לרקדנית, ללוחמת, לביאה. משחק בדימויים מן המציאות, מהולים בפופ ארט ובהקצנות. בשיתוף פעולה עם האמנים סיימון קרנץ ויעל רוכמן. העבודה עלתה בבכורה בפסטיבל מיא”ג 2016.

 

יום שני 23/10 –

תומר נבות ב’לה פאדלה’: “צומת” – בכורה!

יצירת מחול שהבסיס לה הוא תקשורת בתנועה, כולל אימפרוביזציה. שני גופים מנסים להתקדם יחד ולמצוא דרך משותפת, מבלי לאבד את עצמם ואת שיווי המשקל. לעתים הגבולות מיטשטשים, ולא ברור איפה דרך אחת נגמרת והשניה מתחילה.

רוני חדש ב-Street Market – אי השקט – בכורה!

כמה קשה ולא טבעי לעצור, לשהות, להפסיק לדחוף או לצעוד קדימה בריבוי האפשרויות ובקצב היום יומי. יצירת סולו שבוחנת פיזית איך השאון הזה מתרגם לגוף, לקצב, ולחוסר-שקט שנמצא עמוק בפנים.

קאמל ג’רגאווי (רמאללה) ב”פרדי למון” – Lost in Space – בכורה!

על תחושת השייכות למקום שהוא זר. הצבעים, המראות והריחות מהשוק נוגעים בנפש שמגיעה ממקום אחר, ומרגישה לראשונה תחושת ביטחון.

יום שלישי 24/10 – אירוע סגירה חגיגי בבית אלינאס

אורית שאול – מקאם Makam – בכורה!

היצירה חוקרת את הממשק של תנועה ופעולה במרחב שמחולל טרנספורמציה: של חומר, מהטבע אל המבע , של גוף, מהיומיומי והפרקטי אל המופשט והפנטסטי, ושל הסביבה, משוק למרחב תרבותי-אמנותי. היצירה מציעה להתבונן בחוויה חדשה ישנה של שוק מחנה יהודה כאפשרות של מפגש בין חומר ורוח.

מעיין ליבמן שרון ויערה ניראל – “השוקה”

יצירת מחול-וידיאו שמתקשרת עם החוץ. השוק הוא מרכז כובד ובסיס: אוכל, שקיות כבדות, עגלות, רגליים נגררות, רצפה מתבקעת. חיים שלמים שמתגלים בהליכה. העבודה עוסקת באנשים ברחוב הירושלמי, בשוק, דמויות, הליכות, אנושיות. וידאו במספר שכבות מפסל את הגוף, חושף ומסתיר, כך שנוצר דואט בין הרקדנית לוידאו, ומשחק בין האנשים ההולכים לבין קווי המתאר שלהם. שימוש בטכניקות הכפלה, שכפול, וחלל נגטיבי, תוך יצירת שכבות וידאו המוקרנות על הרקדנית. היצירה נוצרה עבור “מיפו עד אגריפס” 2016, ומאז הציגה במסגרות נוספות.

על ק.ט.מ.ו.ן קבוצת מחול בירושלים:

קבוצת המחול ק.ט.מ.ו.ן הוקמה בשנת 2012 על ידי הכוריאוגרף והרקדן אלעד שכטר, מתוך רצון להקים גוף תרבותי מרענן שמקיים דיאלוג פעיל ומתמשך עם הקהל הירושלמי המגוון, ולשתף בינו לבין הקהל הישראלי-הכללי והבינלאומי. הקול שנושאת ק.ט.מ.ו.ן חי את הייחודיות של ירושלים, מאמין באמנות, ובכוח שלה לחבר בין אנשים ואוכלוסיות שונות, מירושלים ומחוצה לה.

 

אולי תאהב\י גם:

סֶלפי יום הדין – תערוכת יחיד של יוסי וקסמן

איטו אבירם

נופשים בגליל? ב”יקב רימון” מציעים לכם פעילות משפחתית

איטו אבירם

“מוזיאון ינקו דאדא בעין הוד מציג: ג’ואנה ואני (* וגם אירוע זום)

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן