Image default
איפה לאכול בצפון מסעדות מסעדות צפון

מסעדת מורל באבירים – אל תסתכל בקנקן…

מאת: צוות התרשמות

morel out

את מסעדת מורל המציעה אוכל גלילי אנין מישהו “העניש” והראה לה באצבע להישאר מחוץ לשער היישוב אבירים. והאמינו או לא, מאז הקמתה ב- 2007 זה פעל רק לטובתה. לו היתה נשארת בתוך אבירים, היו צריכים כל לקוחותיה לחכות שמישהו יפתח להם את שער היישוב הנעול תמיד, וכך הם לא צריכים טובות…

הגענו למורל בליל שבת. שמענו עליה דברים טובים. אמרו שהיא מסעדת שף, שהמנות בה הן מנות גורמה. מכיוון שהתארחנו באבירים, וכל מסעדה אחרת נמצאת במרחק קילומטרים רבים מהיישוב, החלטנו ללכת אליה גם עם הילדים. במשך השבוע המסעדה נפתחת מיום ב’ ועד יום ו’ רק בשבע בערב, קצת מאוחר בשביל ילדים, ובעצם – זו לא מסעדה שרוב הילדים ירגישו בה נוח, בגלל האוכל המוצע, בגלל המפות הלבנות והסכו”ם הכבד ובגלל השעה המאוחרת יחסית בשביל להתחיל לאכול ארוחת ערב. גם ילדיי היו עייפים יחסית מיום גדוש פעילויות, אבל לא היה עם מי להשאיר אותם בצימר, אז צירפנו אותם וציפינו שיתנהגו בהתאם, כי הם כבר בני תשע.

מבחוץ נראה המבנה התעשייתי הנמוך שבו שוכנת המסעדה בצד מסגריות ומפעלים קטנים – קצת מאכזב. אולם בפנים יש יופי בעיצוב הפשטני והנקי. כמה שולחנות מכוסי מפות כבדות וצחורות, דלפק ארוך שמפריד בין המטבח ובין האולם הלא גדול וחלונות הנפתחים אל שבילי הכורכר בלי הרבה מדי נוף. את הנוף – יער אלונים סמיך שמכסה את האזור כולו, למעט אזור התעשייה, לא רואים מהחלונות.

כשהגענו המסעדה היתה מלאה. דומה וכל אורחי הצימרים בישובי הגליל בסביבה התכנסו ובאו אל המקום, מה שאך מדגיש את הצורך בבתי אוכל רבים יותר בכל יישובי הצימרים בצפון. שמה של המסעדה, כך נודע לנו, נגזר מ”מורל”, כשמה של פטריית יער צרפתית. המסעדה, פרי תכנונו ועיצובו של השף לירז קריספין, מושפעת מהסגנון הפרובנסי אבל מתהדרת בכל הטוב של הארץ עם הרבה נגיעות ומוצרי הגליל. במטבח של “מורל”, בניצוחו של השף מוצעות לאורחים מנות של בשרים ופירות-ים וביניהן: טלה ברוטב יוגורט עם עשבי תיבול; רביולי צאן עם פטריות יער, מרווה ושום; גלילי סינטה ממולאים בפלפלים קלויים ועשבי תיבול; קסרול פירות-ים ועוד.

מסעדת מורל באבירים

מורל מיוחדת בתמחור המנות שבתפריט. מחירי המנות הראשונות סביר ביותר: מרק היום ב- 30 ₪, כל סוגי הסלט בפחות מ- 40, מנות רביולי, עלי פילו במילוי תרד ומגדל חצילים “חציל רז’אנו” גם הם בפחות מ- 40 ₪. אנחנו טעמנו את מרק היום וגם את הקרפאצ’יו. שניהם היו מעולים וכאמור – לא יקרים. את מנת הרביולי ריקוטה ופרמז’אן שהזמינה בתי היא לא הצליחה לסיים, למרות שהיתה זו מנת פתיחה ולמרות שהיא מאד נהנתה ממנה. משרידי המנה הזו נהנינו למחרת היום, כשחיממנו אותה במיקרו, והיא היתה עדיין טעימה.

לעומת זאת מחיר המנות העיקריות כולן עולה על 100 ₪. מחירו של פילה העגל ברוטב ברסי עם פירה וירקות בגריל היה 151 ₪. הפירה היה מעולה. סטייק האנטריקוט המיושן ברוטב חרדל דיז’ון שגם בו בחרנו עלה 129 ₪, והיה עשוי כהלכה. דפנותיו צרובים ותוכו מאדים. קיבלנו אותו עם תפוחי אדמה קטנים וירקות טריים. האמת היא שמאד התלבטתי בין המנות שבהן בחרנו לבין גלילי הפילה הממולאים בפלפלים קלויים ועשבי תיבול גליליים שהוגשו ברוטב רוקפור והאמת?גם במנת השרימפס המוקפצת בחמאת פפריקה, שום לבן ובזיליקום ביין לבן מאד חשקתי. אולי בפעם הבאה…

מסעדת מורל – מסעדת שף , בשרים, דגים, פירות ים

מצפה אבירים, בכניסה למושב טלפון: 054-5863546

שעות הפעילות

ב – ו   19:00 – עד הלקוח האחרון

ש   14:00 – עד הלקוח האחרון

 

אולי תאהב\י גם:

איפה לאכול בדרך לאילת ולדרום? 7 מסעדות מדליקות בדרום ובנגב

איטו אבירם

מסעדת קמליה – בצמוד לכביש 6 בשרון

איטו אבירם

מסעדת אג’אויד בחוות אל-בואדי – אוכל ערבי מקורי בשרון, ואכזבה גדולה של 20 סועדים *

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן