Image default
אטרקציות ופעילויות מרכז איפה לאכול במרכז איפה לישון במרכז

מלון אמריקן קולוני – קסמו של הלבאנט

בילינו שבת קיצית קרירה ליד הבריכה של המלון והוספנו “בראנץ'” של צהריים שהיה טעים במיוחד!

6026728
הבריכה, השלווה וצריח המסגד…

 

באחת בצהריים בדיוק הרעים קולו של המואזין, שכאילו עלה מתוך עמדת המציל שליד הבריכה. מבט חטוף גילה כי מדובר בצריח מסגד המציץ על בריכת המלון מחצר סמוכה. קולו היה כה רועם וכה עוצמתי, עד שאנו, אורחי המלון ובאי הבריכה, לא יכולנו אלא לחייך זה אל זה ולספוג את החוויה האוריינטלית בשלווה אוריינטלית. הרי ההפרעה האקוסטית החמורה הזאת אך הדגישה את חינו של המקום ויופיו, ואנו נהיינו פתאום פחות קנאים לפרטיותנו ויותר נדיבים…

לבלות יום בבריכת מלון אמריקן קולוני, ולצרף לכך ארוחת צהרים במסעדת המלון, אשר תיאכל בגינת המלון עטורת הצמחייה. זה היה הרעיון המקורי, שהתברר כהרפתקה מופלאה המשלבת אומץ לב (אנו מעיזים להיכנס ברכבנו למזרח ירושלים…) ופינוק אין קץ, כזה שרק צוות המלון יודע להעטיר על אורחיו.

 

המלון, זאת נאמר מיד, שוכן בצמוד למטה משטרת ישראל, כך שלא ממש סיכנו את נפשנו ונפשות ילדינו השניים. אמנם הוא מסתתר בתוך רחוב קטן, נחבא בין חצרות שופעות צמחייה ונבלע בין חומות וגדרות אבן, אבל הוא כל כך שונה וייחודי במראהו ובחוויה שהוא מעניק, שכל רגע של חיפושים אחריו היה בהחלט שווה.

החנינו את הרכב ללא בעיה בתוך מגרשי החנייה הקטנים, המוצלים בעצים ומוקפים במבני אבן, ועשינו את דרכנו אל בריכת המלון. זו בריכה מעוצבת, בינונית בגודלה, שספסל אבן בקצה האחד שלה, ניצב בתוך ספק מזרקה, ספק ג’אקוזי. מימי הבריכה מחוממים מעט, והם היו בדיוק בטמפרטורה הנכונה ליום קיץ ישראלי בירושלים שמשמעותו – קרירות מפתיעה שהרוח נושאת בכנפיה וצורך בלתי פוסק לרדוף אחרי השמש עם כיסא הנוח ולברוח מהצל, המצליח לייצר מזג אוויר סתווי עד חורפי גם ביום קיץ חם.

coloni in

בין משחקי המים עם הילדים והשתרעות על כסאות הנוח המפנקים תוך קריאת ספר כיס טוב, העין בוחנת את מבני האבן הכבדים שבתוכם חדרי המלון. אחר כך ממשיכה העין ובוחנת גם את הגינה שהשם “בוסתן” הולם אותה רק בחלקו, שכן יש בה גם עצי פרי, אך יש בה פרחים ושיחים מטפסים, שמכסים פינות ישיבה מגוונות, שתחתיהן לא תוכל להתאפק מלשבת, כל כך מזמינות הן.

בין 12:00 ל- 15:00 מוגשת ארוחת הבוק/צהרים של המלון. זוהי חגיגה קולינרית לא כשרה, המערבת מגוון סלטים מזרחיים ומערביים, פירות ים, דגים ומרק. מאחורי כמה דוכנים מחכים המלצרים, כדי שתבחר לך, הסועד, מתוך מגוון הבשרים והתוספות שמסעדת המלון מציעה: קבבי טלה, ראוסט-ביף, בשרים על האש ותוספות מגוונות. ראויה לתזכור מיוחד פשטידת התרד, המצטנעת, שהיתה מעדן אמיתי.

הקינוחים כוללים, למצער, גם קינוחי קרמים הנהוגים בבתי מלון “תעשייתיים” באילת, אבל יש מגוון פירות והעיקר – יש מבחר מצומצם של עוגות ערביות שכל אחת מהם נמסה בחיך ומעלה על שפתיך, הסועד, חיוך אווילי של נחת, שאין לך שליטה עליו. אחר כך באים הקפה והתה, המוגשים עם עוגיות, כאילו למישהו יש כוח או מקום בקיבתו להתייחס אליהן בכלל…

והכל בשיטת ה”בופה”. אכול ככל יכולתך. אכול מעבר ליכולתך, אבל היי, אם הכרס תכביד מדי, איך תחזור לבריכה, שם השארת את חפציך על כסא הנוח, ותמשיך להתרווח ולמצות את היום?! חוץ מזה, מרבית האורחים הם תיירים, ובמקומותיהם לא נהוג להתאבס בפומבי. והנה פלא – הישראלי הממוצע מתנהג ב”אמריקן קולוני” כמו היה תייר אירופאי. נהנה, לא חסר, אך לא קופץ מעל הפופיק. שומר על שקט בבריכה ומחנך את ילדיו לא להשתולל במים. וכך, השילוב הקסום שבין המזרח למערב, הממצה את חווית השהיה במלון, עוזרת לך לגלות כמה נעים להיות, לעיתים, מאופק ולא נחפז.

מלון אמריקן קולוני  רח’ לואיס וינסנט, ירושלים. Telephone: +972 (0)2 627 9777  Fax: +972 (0)2 627 9779

 

אולי תאהב\י גם:

מלון רמת רחל בירושלים – גבוה, כפרי ובמרחק נסיעה קצר מהאטרקציות. * ועכשיו: מבצעי קיץ למשפחה

איטו אבירם

מלון אלגרה ירושלים: חמש סיבות לחופשה קצרה

איטו אבירם

אנדרטת “מיליון הג’ולות” לזכר קרבנות השואה – אטרקציה חדשה לילדים בחולון

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן