Image default
אטרקציות ופעילויות מרכז איפה לישון במרכז ים המלח לינה רעיון לחופשה

צימר “מול אדום” – לינה, אטרקציות ופעילות משפחתית בים המלח

4559901
מטבח מרווח, מצויד חלקית עם מקרר ענק. על השולחן: פלפלים ועגבניות שרי

הרי אדום קרובים כל כך. מדרום וממערב גולשים מצוקי החוור כמו זרועות לבנות של תמנון מאובן. מצפון נשקף כחול בריכות ים המלח ובתווך – מליחה ענקית ובה ג’ונגל של שיחים סבוכים, שביניהם עולה המלח מתוך האדמה ונקווה לאיטו בשלוליות בוץ כהות לבנבנות. כיכר סדום, מתחת לקצהו הדרומי והתחתון של ים המלח, שכבר מזמן איננו ים, אלא סדרה של בריכות ענק המעניקות את ברכתן הכלכלית לשועי המדינה.

אם ישנם מקומות על המפה של הארץ הקטנה הזאת, שכמעט ואינם קיימים בשביל רובנו, כיכר סדום היא אחד מהם. רוב הנופשים העושים את דרכם הלוך ושוב מחופשה באילת, חולפים במרחק חמש דקות נסיעה מכיכר סדום, אך הם אינם מעלים בדעתם לבקר שם. אנחנו דווקא כן ביקרנו במקום, ואפילו שהינו בו לילה אחד. איך היה? מהנה וקצת חם, אבל לא מאד, מכיוון שהחורף עוד לא בעיצומו. לעומת זאת, גילינו מקום שוקק חיים, שדות פורחים ווילות בצידן, מדרכות ופינות משחק, חממות, גלריות אמנות וחיי חברה. מדבר יהודה שלח אלינו אצבעות גבעות החוור הלבנבנות ואנו העזנו ליהנות מכל אלה.

נתחיל דווקא בדבר האחרון שעשינו. אחרי שעזבנו את צימר צל מדבר שבו שהינו, על הכביש המחזיר אותנו אל צומת הערבה, עצרנו בצד הדרך. שם, ממש ליד הכביש מסתתרת לה בריכה קטנה. בצל עצי תמר ושיחים עבותים, נובע “המעיין הנסתר” ומטפטף לו את מימיו הממלאים לאיטה בריכה שוקקת וחמימת מים. קפצנו פנימה ללא היסוס, התרעננו, השתוללנו והיינו מאושרים. עכשיו יכולנו להמשיך בדרכנו הביתה…

sdom_out

“מול אדום” מבט מבחוץ

אבל נחזור להתחלה. אל ג’ני. זו שהתיירות בכיכר סדום כל כך חשובה לה, עד שהיא מקדישה בהתנדבות את כל מרצה, כדי לנסות ולהכיר לכמה שיותר מטיילים, נופשים ותיירים את סודות הפינה הדרומית של ים המלח. ג’ני לקחה אותנו אל הצימר שלה, שנמצא באחד מבתיו המקוריים של המושב עין תמר. בינתיים עברו המתיישבים למיקום חדש, שבו בתיהם גדולים יותר וחצרותיהם רחבות יותר. את הגבעה שמזכירה קצת מעברה, ואולי פרבר מקסיקני נידח, הם החליטו פה-אחד להפוך לכפר נופש. הכפר הזה אמור לקרום עור וגידים, ונמצא עדיין בחיתוליו. בינתיים, נהפכו בתים רבים לצימרים, יוקרתיים יותר ופחות. הסביבה החיצונית אמנם אינה קורצת לעין. סמטה צרה, גדרות מכוערות, עירוב של מבנים וסגנונות ופה ושם אפילו גרוטאות. אבל הצימר של ג’ני, כמו צימרים אחרים, נקי ומטופח.

בחוץ הזבובים מציקים, כמו שהם יודעים להציק לאורך יישובי הערבה והבקעה, אך בתוך הצימר שלווה ורוגע. מדובר בבית מגורים קטן, שבו מטבח, פינת אוכל שהיא גם סלון, שני חדרי מגורים וחדר שירותים גדול עם מקלחון וללא אמבטיה. לא יוקרתי – אבל נוח, נקי ונעים. את הארוחות מביאה ג’ני הביתה, והן טעימות ומשביעות. בארוחת הערב, למשל, קיבלנו שניצלים ואורז, פאסטה בכמות אדירה, וגם סלטים שונים ותמרים, הרבה תמרים, עוגות תמרים ועוד…

מ”מול אדום” הדרך קצרה אל שורה ארוכה של אטרקציות, שאנו הספקנו לטעום רק חלק מהן. הראשונה שבהן היתה סיור חקלאי. ג’ני לקחה אותנו אל מטעי התמרים, חממות הפלפלים, צמחי התבלין, האבטיחים ועגבניות התמר שמהן מתפרנסים רוב החקלאים בשני הישובים שבכיכר סדום: עין תמר ונאות הכיכר. מזג האוויר באזור קשה, ובקיץ בלתי אפשרי. אבל זו בדיוק הסיבה שהיבולים כאן מצליחים כל כך. החום, היובש, אוויר המדבר והמלח הם שילוב מנצח ככל שמדובר בתמרים, למשל, פרי שהביקוש אליו גדל בעולם ללא הרף. את שאר הירקות מגדלים בעיקר בחממות. שוטפים את האדמה, משקים קרוב לצמח, וכך עוקפים את המלח שעולה מהאדמה וממליח כל חלקה טובה.

sdom_maayan

בריכת שכשך טבעית ב”מעיין הנסתר”.

סיור ב”דרך הפלפל” מרגע הקטיף ועד לסיום הטיפול בו בבית האריזה הוא חוויה הכרחית אחרת לכל מי שמגע לכאן. טעמם של הפלפלים הנקטפים בזה הרגע פריך וכמעט מתוק. יותר קל לאכול פלפל שלם מלאכול תפוח עץ, ודומה שאף טעים יותר.

לא השתעממנו אף לרגע. ג’ני וחבריה התיירנים דאגו להציע למי שמגיעים לכאן שפע של פעילויות ואטרקציות, המתאימות למבוגרים ולילדים כאחד. יופיין של גבעות החוור הוא כרטיס כניסה אל עולם של הרפתקאות, טיול וגילויים מפתיעים. בחצרות הבתים ובחממות מסתתרות גלריות, טיולי אופניים יוצאים מכאן במסלולים מאתגרים שאין במקומות אחרים בארץ וניתן לומר שכאן, במקום הנמוך ביותר בעולם, אפשר לבלות חופשה עשירה בחוויות.

“מול אדום” הוא צימר דו משפחתי. כל יחידה וילה עם חצר קדמית קטנה ומטבח מאובזר. יש במקום מנגל, אינטרנט, שתי טלוויזיות חדישות בשני החדרים, פינת ישיבה מרווחת בתוך הבית ועוד אחת במרפסת. מומלצת בעונות הקרירות יותר, כשאין יתושים בלילה וזבובים ביום. אגב, אם אינכם חובבי שחיה בים המלח, בריכת שחיה מדושאת עם מתקני משחק לילדים נמצאת במרחק הליכה בנאות הכיכר.

רומי ואדר אבירם משחקים אותה על "השלג" בצומת לידו - כל כך הרבה מלח...
רומי ואדר אבירם משחקים אותה על “השלג” בצומת לידו – כל כך הרבה מלח…

וכשהקיץ יפרוש את שמיכת חומו הבלתי אפשרית על כיכר סדום ומחוזות הדרום, הזבובים יעיקו על אלה שמרהיבים עוז לצאת מהבתים, והבילוי באזור יהיה פחות ופחות מענג, יישארו לכם זיכרונות מענגים מאותה תקופה קצרה ונפלאה, שבה כיכר סדום מציעה חופשה פעילה ומענגת לכל המשפחה. מסלולי האופניים קורצים מכל עבר, המעיינות, הגווים והנחלים המדבריים קורצים במימיהם הקרירים, חקלאי האזור ישמחו לארח אתכם בחממות שלכם ולהטעים אתכם מירקות ופירות שנשלחים לייצוא ברובם המכריע. גלריות, סדנאות מדיטציה וצחוק מציעות בילוי בסגנון יצירתי.

אצל ג’ני ויאיר ב”מול אדום“, עין תמר, ים המלח 86902 טלפונים: 052-3951095, 052-5450587

פעילויות ואטרקציות בכיכר סדום  אל כתבת התרשמות המפרטת אפשרויות בילוי מגוונות בדרום ים המלח.

אולי תאהב\י גם:

בית הארחה בית שאן – לא רק בסיס יציאה לטיולים

איטו אבירם

רשת אוליב מציעה: חופשה חורפית בתל אביב

איטו אבירם

חנוכה בירושלים: בילוי לינה וקולינריה לכל המשפחה

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן