Image default
אטרקציות אטרקציות ופעילויות דרום אילת טיולים מהיר מסעדות

רעיון לפעילות בדרך לאילת – גלידה בפונדק יוטבתה וסיור משפחתי בקיבוץ

1007502

בתוך פונדק יוטבתה – מגוון מפתיע במחיר שווה

52 ק”מ מאילת, ואין שום צורך שתתאפקו. מותר וגם שווה לעצור ביוטבתה. בקיבוץ הראשון שהוקם בערבה יש הכל, לא רק שוקו. אלא מה, עדיף להגיע לאילת ולהתחיל לחפש מקום להשביע את הרעב? ואם מתחשק לכם משהו מתוק, מה – תלכו להחנות את המכונית מתחת לקניון באילת ותזחלו עם ההמונים במעלה המדרגות הנעות כדי להגיע לחנות גלידה בינונית? והרי אם גם הגעתם ללובי של המלון שלכם, לא מיד תזמינו לעצמכם משהו טעים מהקבלה, כי צריך לעשות “צ’ק אין” וכל אלה לוקחים זמן.

אז שמעו בקולנו ונסו את יוטבתה עוד לפני שהגעתם לאילת. הנה כמה סיבות טובות, ולפני כולן סיבה אחת נהדרת: סילביו קוגן שמה, ומדובר באדם עליז, מלא שמחת חיים, טוב לב ובעיקר יעיל. אם תתנו לסילביו לארגן לכם את העניינים ביוטבתה, בטוח תצאו משם מרוצים!

נתחיל בפונדק יוטבתה. המקום הזה פתוח כל הזמן. כל היממה. ואת זה בטוח לא ידעתם. במשך שעות היום פועלות במקום גם מסעדה חלבית ובשרית בהגשה עצמית, וגם מסעדה שבה מגישים לשולחן את הזמנתכם. האוכל אולי איננו גורמה, ודי מזכיר חדרי אוכל של קיבוצים, אבל היי – מה רע באוכל של קיבוצים?  הוא מזין, הוא טעים והוא מוגש ברוחב לב.

המסעדות ממוקמות בצורה יוצאת דופן בעומק חנות הכל-בו הגדולה שבפונדק. בחנות הזאת ניתן לקנות כמעט הכל. מוצרי מזון, ירקות ופירות וגם בגדים, אבזרי ים ורחצה, צעצועים, תכשיטים ומתנות. המחירים שווים. אבל אתם, אחרי נסיעה כל כך ארוכה, רוצים בעיקר משהו מתוק, אנחנו יודעים. ולכן אתם מוזמנים לדלג במהירות בין הדוכנים, להתעלם מהפיתויים האחרים, ולהגיע אל דלפקי הפיתוי האולטימטיבי – היכן שנמצאות הגלידות הנהדרות של יוטבתה.

yotvata (36)

סילביו, דוכני הגלידות ו… לקוח צעיר ומרוצה

“את הגלידות אנו עושים בעצמנו מהחלב של הפרות שלנו”, מסביר סילביו שאחראי לא רק על אירוח המטיילים בקיבוץ, אלא גם על הפונדק עצמו, על השיווק וכמובן – גם על הגלידות. “יש לנו טעמים ייחודיים, ואני מזמין אתכם לטעום אותם”, הוא אומר לנו ומתחיל להגיש בתוך כוסות נייר קטנות דוגמאות של סוגי גלידה שאיננו מתיימרים אפילו להתחיל לתאר אותן, ורק נסביר שבמגוון הטעמים יש לא מעט ממתקים פופולאריים, וגם גלידה “ארגנטינה” ששווה טעימה נפרדת וכבוד מיוחד. ועוד משהו שאינכם יודעים: את הגלידה של יוטבתה אי אפשר להשיג בשום מקום אחר בארץ. רק ביוטבתה, וזה לא בגלל בעיות שיווק. דווקא הקיבוץ הזה מצטיין לא רק באיכות ובכמות החלב שהוא מייצר ברפת ובמחלבה שלו, אלא גם בחיבור העסקי אל חברת “שטראוס” שמבטיח לחבריו איכות חיים טובה יותר מאשר לרוב הקולגות מהקיבוצים האחרים במדינה.

ביוטבתה יש דגש מיוחד על החינוך והתרבות. כאן יושבים אידאולוגים, שדוגלים בחיי שיתוף ואחווה. יוטבתה הוא מאחרוני הקיבוצים שעדיין דוגלים בחיים שיתופיים, וגם בעזרה לקיבוצים אחרים. ברור שאפשר לשווק את הגלידה הטעימה הזו לרחבי הארץ, אבל למה להתאמץ?! צריך להשאיר לאחרים גם כן מרווח עסקי, ולא לחטוף הכל. זו גם הסיבה שאין ביוטבתה אירוח כפרי, מלון או צימרים. “לנו יש מספיק הצלחה כלכלית”, מסביר סילביו בחיוך טיפוסי. “אז החלטנו לא להתחרות בקיבוצי האזור שמציעים אירוח. צריך לתת לכולם יכולת להתקיים, ועשינו צעד אחד לאחור”.

אז מה תוכלו לקבל עוד ביוטבתה, חוץ מארוחה טובה, קינוח מעולה ומיכל מלא של דלק בתחנה הצמודה? די הרבה. למשל – סיורים חווייתיים בקיבוץ המדברי הזה, ששטחי החקלאות שלו הם מהמתוחכמים במדינה. תוכלו להכיר את אורוות הסוסים, את הרפת הענקית ומכון החליבה האוטומטי, והכל בנסיעה בתוך הקיבוץ ובשטחיו החקלאיים הנושקים לקו הגבול עם ירדן. אגב, האם ידעתם שישנם עצי רימון שנותנים פירות לאורך כל השנה? זהו, שבמטעים ביוטבתה יש כאלה עצים בדיוק.

אם אתם מבלים חופשה משפחתית באילת, הנה רעיון: אחרי שלושה ימים רצופים של “בטן גב” על שפת הבריכה במלון, קחו את ילדיכם ליוטבתה, 20 דקות נסיעה מהמלון, והראו להם איך נראה עגל שזה עתה נולד. תקבלו הסבר על המתקן המשוכלל ההופך זבל לגז ומספק אנרגייה חלופית לקיבוץ, ותוכלו לרכוב בתוך כרכרה עד לשער השלום שנמצא בקצה השדות, ליד הגבול עם ירדן. רק אחר כך תחזרו לפונדק, תאכלו ותלקקו גלידה, תשתו שוקו ותשמעו עוד בדיחה אחת מסילביו, שבוודאי יתעקש להדריך אתכם באופן אישי. זאת, (במיוחד אם תציינו שקראתם עליו באתר “התרשמות”), למרות שכמנהל שיווק ומכירות ביוטבתה הוא בחור די עסוק.

ורק לקינוח… אם גם ילדיכם אוהבים את קלטות “דיג-דיג-דוג” הם ישמחו לגלות שכאן, ביוטבתה, צולמה קלטת שלמה מהסדרה הפופולארית לילדים.

קיבוץ יטבתה

סילביו קוגן – שיווק ומכירות

אולי תאהב\י גם:

מסעדת הגמלייה על כביש הערבה – מתרווחים על הכריות ופותחים שולחן

איטו אבירם

קפה בונו על כביש 4 – לא רק סנדוויצ’ים וקפה… ועכשיו – הנהלה חדשה – בעיות חדשות

איטו אבירם

חופשה משפחתית בעמק המעיינות – לינה, אוכל, אטרקציות

איטו אבירם

תגובה אחת

גל יוני 3, 2015 at 7:17 am

מקום מבורך עושים הנחה לנו החיילים שבאים לקנות שם..

השב

הגב לפוסט

דילוג לתוכן