Image default
אטרקציות ופעילויות דרום איפה לישון בדרום איפה לישון במרכז טיול לינה

חופשה באשקלון: הפתעותיה ופיתוייה של עיר התייירות הדרומית

חוף ים חולי, מרינה, בתי קפה ומסעדות...
חוף ים חולי, מרינה, בתי קפה ומסעדות…

כתבה: ציפי שחרור

אם שמעון הגיבור התנכי היה מגיע לסיור בעיר הולדתו אשקלון, עם או בלי דלילה, (בתיאום עם חמאס עזה), הוא היה וודאי מכה על חזהו השרירי ומניף את מחלפותיו בהתפעלות וגאווה, על כי נפל בחלקו להיוולד באשקלון, העיר שעברה גלגולים רבים ושינויים מפליגים, והיא כיום עיר ואם בישראל – יהלום תיירותי, חלקת ארץ משגשגת ומסבירה פנים לתייר המקומי ולתייר הזר .

בסיור שערכתי בעיר, נדהמתי לגלות את פניה המרתקות של אשקלון שלא הכרתי, ובה כל מה שתייר חפץ לפגוש ולנפוש בו.

אתחיל בים כמובן. העיר שוכנת לחופיו, חולות זהובים, ים שרוע למרגלותיה ובטבורו של החוף – מרינה לבנה רחבת ידיים, זרוע במסעדות ובתי קפה, ומקום לעגינת יאכטות רבות. ושם – “מצב הרוח”, אנשים מקסימים המספקים לתייר שירותי הפלגה נעימים ונינוחים במשך שעתיים ולעת שקיעה רוגעת, מוזיקה, בירה, יין וארוחות טעימות המוגשות על הסיפון – לזוגות , למשפחות, לקבוצות חברים או גם למי שחפץ להציע נישואין לאור השקיעה וים סביב .

ומן הים אל הגן הלאומי של אשקלון, רחב ידיים, כולל משטחי דשא, פינות צל ופיקניק ומפתיע באפשרויותיו. הפארק ממוקם על רכס כורכר, דיונות ומנגד הים ושפע מדשאות, מתקנים ואתרים קדומים המסעירים את הדמיון. וכאן , במקום זה, ניכרות 4000 שנות היסטוריה של העיר, כשגולת הכותרת- שער העיר הכנענית, בזיליקה רומאית ועמודי שיש מסוגננים – שרידים היסטוריים שהתגלו בחפירות ארכיאולוגיות.

הפארק הארכיאולוגי - גם לחובבי פיקניקים ומדשאות.
הפארק הארכיאולוגי – גם לחובבי פיקניקים ומדשאות.

יש באשקלון מגוון של בתי מלון ברמות שונות. ביניהם: הולידיי-אין הנראה כמו כיפה עתידנית, ומלון לאונרדו, מפואר וחדשני. רשת פתאל נהגה בחכמה שפתחה באשקלון ובאשדוד מלונות חדישים. זה שבו ביקרתי מתאים גם לעסקים ולנופש. החדרים משודרגים והספא הינו ברמה גבוהה.

אחת האטרקציות בעיר הוא הפאב-מוזיאון המרשים במבשלת הבירה הבינלאומית של קרלסברג, מקום הנחשב אתר תיירות בפני עצמו. במקום נערכים סיורים חווייתיים לקבוצות ונסקרים שלבי היצור במפעל. בתום הסיור ניתן גם לטעום ממגוון מוצרי המפעל.

אך מעבר לאטרקציות הרבות ישנה העיר עצמה, פנינת חמד. אשקלון לא חדלה להפתיע ומספקת לתיירים הבאים בשעריה אטרקציות רבות. טיילת החוף הגבוהה מרשימה, וברחובות תתקלו, ככה סתם, בפסלים ובמזרקות, בפעלולי אור ובעוד הפתעות מרנינות עין. שווה לערוך סיור לאורך רחובות זרועי מסעדות יפות ובתי קפה שוקקים. מתחם אפרידר אף הוא מתחם נעים ויפה לבילוי ובמהלך הסיור מתגלה לפתע מגדל שעון שראשו מעוטר רעפים, ומשם אל גן ארכיאולוגי הכולל סרקופגים, אינספור אתרים ואטרקציות .

אשקלון עיר קסומה לחוף ים ובה ישן מול חדש הצופן בחובו סיפורים היסטוריים מרתקים ומרחבי בילוי חדשניים. כשתכנסו לעיר, אל תשכחו להצטלם ליד המזרקה יפה שבכיכר העיר, יש אומרים שהיא המזרקה הגדולה ביותר בארץ. בלילות היא מוארת באור יקרות.

רחובות רחבים, ככרות, מזרקות ופעלולי אור.
רחובות רחבים, ככרות, מזרקות ופעלולי אור.

וכמו שהבטחנו בכותרת – אף מילה על הבעיה הבטחונית ממנה סבלה העיר הזו בעבר. הרי אנו, תושבי הארץ הזאת, אלופים בגילוי גמישות ובהתאקלמות מהירה במזג האוויר הבטחוני ההפכפך השורר במחוזותינו. יום שמש בהיר – ממהרים לנפוש וליהנות. וכשהעננים מטילים עלינו רעמים, ברקים, קסמים וסכינים – אנו מתכנסים בתוך עצמנו, ומחכים שיתבהר קצת…

אל מלון מומלץ באשקלון ומסעדה זולה, טעימה ומפתיעה, שביקרנו בהם בעצמנו, אהבנו ואנו מחלקים אתכם את התרשמותנו.

 

אולי תאהב\י גם:

בילוי קרוב לבית: מה לעשות עם הילדים בשבת גשומה!

איטו אבירם

אירוח כפרי ליד אילת: קיבוץ יהל – מעיין במדבר!

איטו אבירם

גרנד ויסטה – מלון בוטיק בכפר יובל

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן