Image default
מה חדש סרטים תרבות ובידור

הסרט “תפוחים מן המדבר” – אנושי וקורע לב

 

תפוחים מן המדבר
תפוחים מן המדבר

כתבה: ציפי שחרור

“תפוחים מן המדבר”, מאת סביון ליברכט הוא סיפור קצר שהפך לקנון תרבותי, זכה לעיבוד למחזה מצליח בבית לסין (וגם בארה”ב ואפילו במנילה שבפיליפינים), אף נכנס לחומר הלימוד של הבגרויות בבתי הספר וזיכה את ליברכט בפרסים שונים. הסרט, המבוסס על הסיפור, יצא בימים אלה לאקרנים, וכבר מסתמן כלהיט הקיץ . בעצם, זהו הסרט הכי ישראלי,  הכי מקומי ולוקאלי בנופיו, במרקם ובנפשות הפועלות בו, וזה מה שהופך אותו לכה אוניברסאלי.

תפוחים מן המדבר, הוא סיפור אנושי קורע לב  המתרחש בשכונה ירושלמית חרדית שולית , נע אל קיבוץ  בדרומה של הארץ,  ובו  אנשים פשוטים, ביניהם קשיי יום וקשיי חיים  המתנגשים זה בזה  ואוהבים זה את זה, אך מבלי יכולת  להתגבר על יצרים עזים, רצונות ותשוקות מצד אחד, ומנגד גיבורים החונקים את היצרים והתשוקות  עד כאב .

רבקה אברבנאל, בגילומה של מורן רוזנבלט, היא בת יחידה להורים מבית חרדי ירושלמי (שלומי קוריאט וריימונד אמסלם) שמואסת במציאות המחניקה של חייה. רבקה נחשפת בחשאי לעולם החילוני, בין היתר בחוג לריקודי עם, שם היא פוגשת את דובי (אלישע בנאי) – סטודנט חילוני המגיע מקיבוץ מרוחק במדבר. רבקה שבוחנת את אורח החיים שלה ושל הוריה מחליטה לברוח עם דובי למדבר.

זהו סרט מחמם לב, מרתק ועשוי מלאכת מחשבת של סופרת מחוננת ומוערכת ושני במאים מתוחכמים מקצועיים ומאוד ויצירתיים. שיתוף פעולה שהפך את המחזה של  סביון לברכט לפנינה  קולנועית,  ומן הסרטים הישראלים הטובים.

החיבור, הקרע  וההתנגשות בין חילוניים לדתיים, בין קצוות בין אמונות  ומסורת, לבין ההתיישבות הקיבוצית החילונית בסרט,  מוגשים לצופה  כמיקרוקוסמוס  מזוקק של המרקם האנושי בישראל, של הצעירים והמבוגרים כאחד,  תחת עלילה מצחיקה ומדמיעה, מרטיטה ומשחררת. כל  זאת ועוד, הם מצליחים להביא למסך ולרגש אותנו.

אריק לובצקי ומתי הררי הבמאים, הסופרת  סביון ליברט וצוות שחקנים נהדר, ביניהם חדשים  וותיקים עושים את העבודה. מורן רוזנבלט מדהימה במשחק מרענן ומשכנע, שלומי קוריאט, שכבר הוכיח את יכולותיו , מוכשר מאוד, ריימונד אמסלם ועירית קפלן משכנעות במשחקן הנשי. הפתעת  הקאסט הוא, ללא ספק, אלישע בנאי המוזיקאי בתפקיד צעיר קיבוצניק.

מפתיע? אמרתי! האמת? תפוחים מן המדבר הוא אכן הפתעה ישראלית גמורה.

מומלץ בחום. רוצו לראות .

אולי תאהב\י גם:

טררם סטגדיש – מופע קצבי “כמעט” לכל המשפחה…

איטו אבירם

הבריכה הכי גבוהה באצבע הגליל – מנרה לודג’

איטו אבירם

המחזה “סודות” בבית ליסין – סודות  אפלים

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן