Image default
איפה לישון בדרום לינה

צימר ב”כרם הזיתים” – שלווה ושקט בדרום הקרוב

מאת: איטו אבירם

כרם הזיתים

דשא, מרחבים ופשטות. בלי “יוקרה” מבלבלת…

רק שעה וקצת מהשרון ואנו נפלנו על אחד המקומות השקטים ביותר בישראל. למקום קוראים מושב תלמי בילו, והוא נמצא חמש דקות נסיעה מצומת בית קמה, שבדרך לבאר שבע. כל כך שקט, שלאורך כל הלילה לא נשמעה נביחה של כלב אחד. הוסיפו לכך את המרחבים האפורים, המנוקדים במטעי זיתים, פרדסים ושדות מעובדים, את השמיים זרועי הכוכבים, וקיבלתם את מה שלא העזתם לבקש אפילו – חופשה שקטה במיוחד בסביבה כפרית אותנטית של אנשים עמלים ושלווים.

תשעה מכל עשרה שיישאלו היכן שוכן המושב תלמי בילו לא ידעו להשיב. גם אם נרמוז להם שהמקום נמצא בשכנות למושב קלחים, ולמושב ניר עקיבא – זה לא יעזור. השטח הפתוח הזה על המפה, בין נתיבות ושדרות בדרום ובין קריית גת בצפון הוא אחד האזורים החקלאיים הפחות מוכרים בישראל.

אז נכון, עוד אין שם מרכז להחלקה על הקרח, גם לא נהר סוחף שאפשר לשוט בו בקיאק. איש עוד לא בנה במקום רכבל, כי אין לאן, וגם בשביל אטרקציות מסחריות אחרות “לכל המשפחה” יש להרחיק לא מעט. אבל בשביל לבלות חופשה בתוך בקתה כפרית נקייה, בצד בריכת שחייה פרטית לגמרי עם נוף אל המדבר, בשביל ליהנות מטיולים רגליים בין עצי זית, פרדסים או אפיקי נחלים המתעוררים לחיים רק בחורף, זה המקום. ובכלל – בחורף האזור ירוק כולו, הפריחה משגעת, ואז גם מגלה לפתע הישראלי המטייל את הצימרים של צ’יקו, בכרם הזיתים.

kerem pool

הצימר שלנו, אחד משלושה, היה פשוט ונקי. סלון עם ספות נפתחות, טלוויזיה עם ערוצי “יס”, שהיא אביזר בלתי נמנע, שכמעט ולא עשינו בה שימוש ועוד אחת, ישנה יותר, בחדר ההורים. המטבח נוח (אם כי ראוי להוסיף גם צלחות עמוקות, עוד קצת סכו”ם וכוסות) וחדר שינה להורים שיש בו דלת נפרדת וג’קוזי. שום דבר לא מעוצב מדי, לא אופנתי מדי ולא נועד לנקר עיניים, אך הכל בסדר, נוח ובהחלט שווה את המחיר הלא יקר שהבעלים גובה.

ארוחת הבוקר שאותה אכלנו בחוץ, מול הדשא, הערסל ומטע הזיתים, לא כללה גם היא ג’ימיקים מיוחדים: סלט ירקות עשיר וגדול, גבינות בסיסיות, לחמניות טריות מכמה סוגים וביצים במגוון צורות. בשביל קפה של בית קפה צריך לנסוע עשר דקות עד לצומת בית קמה, או בכיוון ההפוך – אל נתיבות.

ומכיוון שקיץ, ועוד יעברו ימים ארוכים עד שהגשם יעורר את הגבעות להצמיח דשא ופרחים, התמקדנו בבריכה. זו, מוקפת בדק עץ מוגבה, נוחה ונעימה. המים מסוננים בשיטה חדישה ונראים צלולים ונקיים. חצי הבריכה מקורה, ולא חייבים להיצלות בשמש הקופחת. הזמן עובר בנחת והכיף גדול.

בצד הבריכה יש ג’קוזי ספא וסאונה. שני המתקנים האחרונים מתאימים יותר לחורף, אבל אפילו אנו נהנינו לטבול בספא הפתוח באמצע הלילה, בשקט שהיה כל כך עז ומפתיע…

עוד במתחם גם וילה ובה שתי יחידות הניתנות לחיבור, היכולות להכיל משפחות עם ילדים. ומכיוון שבמקום מייצרים שמן זית איכותי – ניתן לרכוש אותו או, לחליפין, סתם לראות כיצד צומחים הזיתים וממלאים את בדי העצים הצעירים עד לעייפה. בצימרים נערכים גם אירועים משפחתיים ושמחות , כמו ימי הולדת, בר מצווה ,בת מצווה, מסיבות לרווקים ורווקות, כנסים ואירועים חברתיים ועסקיים.

ואנו, שלא ביקשנו “מלון בוטיק”, קיבלנו תמורה מלאה ונהנינו מכל רגע. ורק נוסיף, בלחישה, כי את הצירים של הדלת המפרידה בין חדר ההורים והסלון בתוך הבקתה ראוי לשמן. אחרת יוכלו ההורים להמשיך ולנום בשעה שהצאצאים הצעירים מתעוררים לחיי פעילות השכם בבוקר?!

צימרים בכרם הזיתים, מושב תלמי ביל”ו, צ’יקו ואורלי בכרטל. קווי – 077-3201083 נייד – 054-6602199

 

כתבת התרשמות על מסעדה מומלצת בסביבה: מידס, בקיבוץ ברור חיל. 20 דקות נסיעה ואוכל ברזילאי מעולה!

אולי תאהב\י גם:

קראון פלזה סיטי סנטר – חופשה מעל נתיבי איילון בתל אביב

איטו אבירם

מלון ישרוטל ים סוף – סולידי ומפנק גם בחורף

איטו אבירם

לינה בדקה ה-90 בערבה ובדרך לאילת- הזמנת צימרים ברגע האחרון

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן