Image default
ללא קטגוריה

צימר באבירים – מקום ביער – למחפשי השלווה

לירי משי יוהל מציעה בית רחב וידידותי נטוע במדרון החצר ומוקף עצי אלון. שלווה ושקט זה שם המשחק

5243037

החלטנו להצפין עד ליער האלונים הסבוך העוטף את הישוב אבירים שבגליל העליון, כדי לבלות חופשה משפחתית. בחרנו סוף שבוע קריר ותכול שמיים, נכנסנו לרכב ברעננה, ביחד עם ג’ינג’ר הכלבלב, וכבר אחרי עשר דקות ערכנו הפסקת קפה ראויה בקפה בונו שנמצא בתחנת הדלק על כביש 4, צפונית לצומת קדימה. אנחנו אוהבים את הקפה הזה, מכיוון שהוא ממוקם על אם הדרך, יש בו חנייה, הקפה והסנדוויצ’ים משובחים, יש בו אווירה צעירה ועניינית ומספיק לקוחות אחרים. שעתיים מאוחר יותר התייצבנו בפתחו של בית האבן “מקום ביער”, שאותו מנהלת לירי משי יוהל נעימת הסבר.

 

abirim in makom bayaar

“מקום ביער” מסתתר בירכתי החצר ומאחורי ביתה של לירי. כמו כל 40 בתיו של הישוב גם כאן פולט יער האלונים הצפוף, שהוא נמוך אך סבוך, אל תוך חצר הבית. בעצם, אני מניח שקודם היה היער, ואחר כך באו הבתים…

 

מדובר בוילה בנוית אבן שיש בה לא מעט מרחב, אף כי התחושה הראשונה שלי היתה שזהו בניין שכיף להיות בו בקיץ, כשבחוץ חם ובפנים קריר. בצמוד לה נמצאת בקתת עץ, שהיא בוודאי מעניקה תחושה חמימה יותר בחורף, אבל משמרת את החום בקיץ. עם זאת אין ספק שבית האבן מתאים ביותר למשפחות, בגלל גודלו. הבקתה תספק יותר זוגות רומנטיים, מה הגם שהג’קוזי שלה נבנה בצורה מיוחדת במינה ומעוררת השראה, בתוך חדרון שנפתח אל הנוף והשמיים, בעוד שהג’קוזי שבבית האבן שבו היינו נמצא בפינת חדר השירותים.

 

בינתיים טעמו הילדים ממגוון המתוקים שחיכו לנו בסלסלה על השולחן והצליחו להתעלם ממקלט הטלוויזיה. סיור קצר בתוך בית האבן לימד אותנו שאף כי אין מדובר ב”וילה יוקרתית”, הרי שזהו בהחלט בניין נוח ומפנק למגורים משפחתיים. גילינו שם חדר שינה ובו מיטה זוגית להורים עם ארון גדול ונוח. בסלון הונח זוג מזרונים בשביל הילדים, לא רחוק מהאח. בצד השני של הסלון נמצאת פינת האוכל והמטבח שהיה מצויד באופן בסיסי, כלומר: מקרר גדול, מיקרו וסטים של צלחות וכוסות המספיקים למשפחה בת 4 נפשות. בפינה אחרת נמצאה האח המבוערת עם מספיק גזעי עצים כדי לפרנס אותה לאורך כל החופשה. הרבינו להשתמש בחימום בחופשה הזו, בשל הקור העז בלילה ברום של כחצי ק”מ שבו בנוי הישוב.

 

יצאנו החוצה אל החצר, שהיא חלק מהיער, וגילינו מרפסת הנפתחת אל עצי האלון מקורזלי העלים והבלתי נגמרים. ערסל רחב חיכה לנו בצידו השני של הבית, וכשטעמנו את המים מהברז, לפי המלצת הבעלים, הסכמנו שה”מים החיים” במקום טעמם משובח. ג’ינג’ר הכלב הסתגל במהירות לחצר הגדולה, ולחתולים שלא גילו ממנו כל פחד, ובצדק. התיישבנו לשתות תה ליד שולחן העץ שבמרפסת, אך מראה העצים לא נתן לנו מנוח, ולא עמדנו בפיתוי, קמנו והלכנו לאיבוד ביער. היה כיף לשוטט בשבילי היער הנפתחים בין בתי הישוב ולחזור לעת ערב כדי להזין את האש ולשבוע מן השקט המדהים העוטף את הכל.

 

ומכיוון שבעלי הצימר אינם מגישים ארוחות, אף שבעלת הבית מתמחית בדיאטות בריאות, היינו צריכים להחליט היכן נאכל את ארוחת הבוקר. בדקנו את האפשרויות הלא רבות והחלטנו ללכת אל השכנים, ב”מקום בלב”. במהרה התברר לנו כי זכינו בגדול. אייל ועדנה חפר התגלו כאנשים נהדרים שמנקזים אליהם את רוב הנופשים ביישוב, ולא רק בגלל האוכל. לשניים יש אמנם מקום להאכיל אנשים וגם בקתת אירוח, אך גם דיר עזים ומחלבה, אורוות סוסים וצי של ג’יפוני שטח לנהיגה עצמאית המכונים “רומנטיקר”. אייל הוא אחד מאותם אנשים נדירים שניחונו ביכולות רבות ובלב רחב. איש שתמיד רוצה להעניק יותר ממה שהאורח מאמין שיקבל.

 

ארוחת הבוקר שפעה סוגי גבינות, סלט ענקי, לחם בשפע וגישה ישירה אל מכונת הקפה. בחדר הסמוך ישנה מחלבה קטנה שבתוכה מייצרת עדנה גבינות עיזים צ’רקסיות טעימות. את הגבינות, היוגורט, הלאבנה והלחמים הנאפים במקום ניתן לרכוש גם ב”שירות עצמי”. מגיעים אל החצר, ניגשים חופשי אל מקרר הגבינות הניצב בחוץ, בוחרים, משאירים כסף בתוך הקופה, (יש קופסא עם “עודף”) ונפרדים שמחים וטובי לב.

 

ובחזרה לצימר: מחירי השהייה ב”מקום ביער” בינוניים: 600 ₪ לזוג לערב, ו- 1100 לסופ”ש. לילה שלישי בחצי מחיר.

 

מקום ביער , 04-9870718 052-8632062 abirim@forestinn.co.il

אולי תאהב\י גם:

צימר ב”כרם הזיתים” – שלווה ושקט בדרום הקרוב

איטו אבירם

גן התענוגות היצריים – תיאטרון רב חושי בבית האמנים בתל אביב. הקהל מסתובב בין הסצינות

איטו אבירם

מבלים עם הילדים בחופש ב”גויאבות” – סרט ילדים ישראלי חדש

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן