Image default
איפה לאכול במרכז מסעדות מסעדות מרכז

מסעדת בליני בנווה צדק – איטלקיה עם אופי.

בליני המטבח והבר

בכל פעם שאני מגיע לסוזן דלל, כדי ליהנות מעוד מופע מחול, אני מציץ בכיוון הדרום מערבי של הרחבה הענקית, המרוצפת והיפהפייה של המתחם. משם בא הניחוח הזה. לשם אני רוצה ללכת… טוב, כנראה בפעם הבאה.

 

 

והניחוח – הרבה שום, תבלינים, בצק הנאפה לפיצה, פירות ים, אין עליו. הוא מושך אותך ומכשף את אפך. לו רק ידעתי כי אפשר להפוך את החלום למציאות בכל יום באחת העסקיות, זו שכולה 44 ₪ או זו, היקרה ביותר, שכולה 88 ₪…

מסעדת בליני היא איטלקיה עם מסורת ומקומה בפינת הרחבה הענקית של סוזן דלל, מרכז המחול הישראלי בנווה צדק, שמור לה כבר שנים רבות. בחורף עדיף לאכול בתוך אולם המסעדה הגדול והמעוצב, ששולחן אנטיפסטי מלא כל טוב מעטר את מרכזו וסביבו פזורים שולחנות הסועדים. אבל גם בחורף הישראלי הנוח שלנו, כל כך קל “להיפטר” מהילדים, שתמיד מסיימים לאכול לפנינו, ולשלוח אותם, ללא מורא ודאגה החוצה, אל העולם הגדול והמוגן שבו זורמים מים צלולים בתוך תעלות קטנות, בין עצי הדר, ובימי חג ומועד וסופי שבוע מגיעים לשם גם מפריחי בועות, קוסמים, ליצנים והשמחה תמיד רבה.

בליני המנות העיקריות

אבל גם במסעדה שמח. מקור השמחה העיקרי – שולחן המתאבנים, האנטיפאסטי, שבכל יום משתנה, ותמיד מציע מגוון של סלטים, מחמצים, לחם טוב ועוד פיתויים שרק מהם אפשר בקלות לשבוע. היינו ארבעה בשעת הצהרים החורפית של שישי. שני הורים, שני מתבגרים. זה עתה סיימנו לצפות במופע המחול “עטוף” של להקת “פינטו פולק” שהיה מעולה. חצינו את הרחבה ובחרנו לשבת לא במרפסת (קר) אלא באולם המסעדה הגדול.

 

 

כל אחד בחר את העסקית שלו, וכולנו נדדנו שוב ושוב אל שולחן האנטיפסטי, ממנו ניתן לשאוב מטעמים ללא הגבלה. אהבנו במיוחד את הפלפלים הקלויים, את הבטטות, את פרוסות החציל המוארכות, את מקלוני הקולורבי ואת שני סוגי הנקניק והגבינות הקשות. כל העסקיות כוללות גם פוקצ’ת הבית עם שמן זית ובלסמי וכוס שתייה קרה או חמה.

כמנה עיקרית בחרה אסנת בריזוטו, שהיו בו גם נתחי פילה בקר. זה זמן רב התגעגעה לריזוטו, ועתה הרשתה לעצמה להתענג על האורז הדביק, שהיה, ככל הנראה, מוצלח ביותר.

בני, אדר, בחר לעצמו סטייק אנטריקוט 300 גרם וזלל אותו בהנאה מרובה, תוך שהוא מזמין אותנו לטעום שוב ושוב, בערך מאותו הרגע בו הבין שלא יצליח לסיים אותו בעצמו. אגב, התוספת שלו – חצאי תפוחי אדמה בתנור, נראו חיוורים מדי, ובהחלט ניתן היה לשזף אותם עוד קצת, כדי שגם העין תיהנה מהם, ולא רק החך.בליני סועדים במסעדהבליני ורחבת סוזן

אני לקחתי פפרדלה א-לה קצ’יטורה, וקיבלתי רצועות פאסטה רחבות מאד, שהוגשו ברוטב ציידים, ציר בקר, פטריות שמפניון ופורטובלו, חרדל ומלפפון חמוץ עם נתחי פילה בקר ופרמז’ן. המנה היתה בהחלט טעימה, אבל לטעמי לא היה בה את אותו “ניצוץ” קולינרי מיוחד שמשום מה ציפיתי שיהיה לה. דווקא השרימפס סקמפי, שהגיעו אל בתי בצלחת גדושה, כשהם קלופים ועשויים בחמאת שום, יין לבן, עגבניות טריות קצוצות, צ’ילי ופטרוזיליה על מצע של ליגנוויני מצאו חן בעיני יותר, מה שגרם לי לנשנש מצלחתה כל העת.

קינחנו במנת טירמיסו טרי, שנעשה זה עתה והיה מתוק כפי שצריך.

 

 

האוכל במסעדת בליני הוא ברובו המכריע איטלקי, והתפריט אינו גדול מדי ומתיימר, במיוחד העסקי, שעיקר קסמו הוא שולחן המתאבנים, האנטיפסטי, שממנו ניתן לשבוע בקלות. התפריט בערב כולל: פסטה, פיצה, ריזוטו, סלטים, בשרים, מהים וקינוחים.

עוד נוסיף, כי המסעדה מתמחה בעריכת אירועים משפחתיים וחברתיים שונים, כולל ימי הולדת.

בליני סועדים במסעדהמסעדת בליני – יחיאלי 6, מרכז סוזן דלל, נווה צדק, תל אביב. טלפון: 072-3340485

שעות הפעילות: א’ – ש’ 24:00 – 12:00

  • מחליטים לבלות חופשה בנווה צדק? אנחנו מאד אהבנו את מלון הבוטיק מולכו.

  • מחפשים מסעדת בשרים מומלצת בסביבה?לא נשכח את הסטייקים על חלוקי הנחל במסעדת הטרקלין הממוקמת במבנה עתיק ומיוחד.

  • רוצים לאכול טפאס בתוך חצר מוצלת? אנחנו נהנינו במסעדת “ויקי כריסטינה” במתחם החצר.

 

 

אולי תאהב\י גם:

קפה בדרך לצפון? – “עגלה של קפה” בשרון, במושב חניאל, ויש גם ספל קפה שטעים לאכול אותו… *

איטו אבירם

מסעדת ראנץ’ האוז באילת – חוויה בשרית כשרה

איטו אבירם

מנואלה – אוכל איטלקי מכל הלב במדרחוב בזיכרון

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן