Image default
אטרקציות אטרקציות ופעילויות דרום

מסלול טיול משפחתי אל נחל גוב בערבה, עם קצת עקרבים ותנינים לקינוח…

נחל גוב. סולמות, גבים וכיף.

דרומית מזרחית לדימונה משתרע חלק מרתק של הנגב. יש בו מכתשים, קניונים עמוקים, הרים שכיף לטפס עליהם, והכל – בדרך לאילת. כלומר, עושים מסלול ומספיקים להגיע אל בית המלון באילת.

מצד יורקעם, עם גב המים הירקרק והענק, נמצא ממש ליד כביש 206 המוליך אל המכתש הגדול ממזרח, ומגיע גם אל “הור ההר” (בצילום). אל ההר הזה אנחנו ממליצים שתגיעו עם ילדים מגיל בית ספר, לחוויית טיפוס מיוחדת במינה, וצפייה בשדה ענק של “בולבוסים”.

פנייה אחת צפונית למצד יורקעם, על כביש 206, המוליך אל הור ההר ואל מפעלי אורון, נמצא הכביש המפורסם שהיה פעם הכביש הראשי לנגב, 227, שעובר דרך “מעלה עקרבים” הלולייני. שם, בשנות ה- 50, ארע גם פיגוע טרור שאותו בצעו מסתננים שהגיעו מהגבול הירדני, ותקפו אוטובוס אגד, כשהם מצליחים להרוג את רוב הנוסעים באוטובוס.

אבל הפעם אנחנו אנחנו בעניין הנחל היפה, הצר והמיוחד במינו, נחל גוב, שנמצא בסמוך למעלה עקרבים והינו אחד הנחלים היפים ביותר בארץ. יש בו קניון צר ומרשים, גבים, סולמות, חבלים וצמחייה מדברית. גם הדרך אליו מרשימה במיוחד- דרך מפותלת של מעלה עקרבים (כביש 227).

בימי החורף בהם התיירות המדברים בערבה תיכונה משגשגת ומושכת אלפי נופשים מידי שבוע, בתיירות ערבה תיכונה ממליצים על מסלול מעגלי בנחל גוב.

כיצד מגיעים: נוסעים על כביש 90 לכיוון המושב עידן, בצומת עידן פונים מערבה לכביש 227 לעבר מעלה עקרבים. נוסעים כ-20 ק”מ לכיוון מעלה עקרבים, בתחתית המעלה לצד השלט “מעלה עקרבים רומי” מחנים את הרכב.

תיאור המסלול: מהרכב יורדים בשביל המוביל אל ערוץ הנחל- שביל המסומן כחול, לאחר ירידה קצרה של כמה מאות מטרים עוברים לשביל הירוק הפונה לעבר ערוץ הנחל. במהלך הצעדה בשביל ניתן להבחין כי הנחל הופך צר ומעוקי, יש לטפס כמה מדרגות סלע בעזרת היתדות והמדרגות החצובות בסלע עד שהנחל יתרחב בחזרה.

לאורך המסלול ניתן להתרשם ממסלעה מדברית קסומה וכן מגוון רחב של צמחייה מדברית הכוללת עצי שיטה סלילנית, צמחי מלוח, זוגן השיח, מיני צומח המבצבצים מהסדקים בסלעים, מיני צלף ומציץ סורי. כמו כן לאורך המסלול ניתן להבחין בבעלי חיים רבים המגיעים אל הצמחייה ואל המים בעיקר ממשפחת המכרסמים והיונקים.

לאחר התרחבות הנחל פונים ימינה לשביל המסומן בשחור, מטפסים על גדת הנחל בשביל המסומן, בעזרת סולם (כ- 2 מ’ גובה). ממשיכים בשביל השחור החוזר לעבר ערוץ הנחל והסימון הירוק עד לרכבים.

לבעלי פחד גבהים מומלץ לא לעלות לשביל השחור, אלא בנקודת סימון שבילים שחור לשוב חזרה. אורך המסלול כ-3 שעות, מומלץ להצטייד בכובע, מים ונעליים נוחות לצעדה.

עוד אטרקציה, הפעם מעשה ידי אדם – “קרוקולוקו” – חוות התנינים בעיר אובות, ממש על אותו הכביש 227, קצת הלאה, מזרחה, בכיוון כביש הערבה. חוות קרוקולוקו היא חוות תנינים ישראלית בערבה המגדלת תניני יאור. החווה מגדלת תנינים הן לצרכים מסחריים והן לשימור והגנה על תנינים מסכנת הכחדה. היא משמשת גם כאטרקציה תיירותית ומציעה סיורים מודרכים בחווה הכוללים הסבר על התנינים. כתובתעיר אובות. טלפון  052-899-1088

איזה עוד אטרקציות בנגב ובדרום בדקנו והמלצנו ב”התרשמות”?

מתכננים חופשה משפחתית בדרום ובנגב? אל כתבות “ההתרשמות” שלנו.

בנגב, או בדרך לאילת? איפה כדאי לאכול? טעמנו והתרשמנו ואלה ההמלצות שלנו.

מלון אירוס המדבר בירוחם. קרוב לאטרקציות.

 

 

 

 

אולי תאהב\י גם:

“טיולים ואתגרים” – קורעים את השבילים, לא את הכיס!

איטו אבירם

אטרקציה לאירוע – שרון ציפיס. להטוטן

איטו אבירם

רעיון לטיול בצפון בחופש – סיורים מודרכים וסיורי עששיות לכל המשפחה* בראש הנקרה

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן