Image default
לינה מסעדות מסעדות דרום

מלון ענבל ומסעדת סופיה – יום כיף משפחתי בירושלים

חנינו, שחינו, אכלנו ונהנינו במלון שזכה למיקום גבוה במשאל תיירות בין לאומי, וגם טיילנו ברחבי העיר


3331721

שורה תחתונה: מלון מהודר, לא מהחדישים, בלי גימיקים נוצצים אבל השירות מעולה והאווירה סולידית. מסעדה חלבית מוצלחת במיוחד, בריכת שחיה לחורף ולקיץ ומנהל מלון שהוא  מקצוע אמיתין. מי צריך יותר?!

כששמענו שמלון ענבל זכה להיכנס לרשימת 100 המלונות הטובים בעולם, במשאל בינלאומי שערך ירחון תיירות נחשב, החלטנו לבדוק את העניין. הרי יש לא מעט מלונות מעולים בירושלים, והנה, 30,000 תיירים מרחבי העולם מדרגים את “ענבל” מעל לכל המלונות האחרים בישראל, ובמקום הרביעי במזרח התיכון, אחרי מלונות פאר בנסיכויות הנפט במפרץ…

חשבנו גם שהמיקום של המלון, ליד גן הפעמון, הטחנה של מונטיפיורי, כמטחווי קשת מהעיר העתיקה ובמרחק הליכה קצרה אל תיאטרון ירושלים ושאר שכיות חמדה, יכול לשמש לנו כבסיס יציאה נהדר ליום כיף בעיר. ומכיוון שהמלון מציע עסקה של “יום כיף” לזוגות או למשפחות – הלכנו על העניין.

יום שאותו נתחיל במלון, נהנה משירותיו השונים, נאכל בו, נשחה בבריכה, וגם נצא לבלות באתרים שונים בעיר. בערב נשוב לביתנו. עסקה כזו, של יום כיף ללא שהות של לילה, מוצעת במלון במחיר סביר. וכך ארזנו את מטלטלינו המועטים ועלינו בנשינו ובטפיינו ירושליימה. ומכיוון שאנו לעולם איננו מפסידים הזדמנות ללגום קפה טוב על הדרך, הספקנו לעצור לקפה טוב ב”סגפרדו” שבצומת לטרון.

inbal lobi

פינה בלובי

מלון ענבל (לרום, לשעבר) ממלונות ה”חמישה כוכבים” בעיר, פתח בפנינו את החנייה התת-קרקעית שלו, ובכך פתר לנו בעיית חנייה אמיתית. מפלס אחד מעל החנייה גילינו את הלובי המהודר של המלון, ששידר קלאסיות שקטה. בשלב זה התרשמנו בעיקר מהשירות האדיב והמחויך של צוות המלון. הימים היו ימי חופשה, אך במלון לא סערו הרוחות. מבריכת השחייה לא עלה קולו של צוות הווי רועש, המאיץ בילדים להתחרות ביניהם על פרסים בגרוש, ומשפחות עמוסות מטלטלים וילדים לא גדשו את הלובי בהמתנה לכניסה או ליציאה מחדריהם.

במקום זאת ראינו פה ושם משפחה של תיירים או ישראלים שעשה רושם כי עתותיהם בידם, ומאומה לא בוער להם. אהבנו את העיצוב ואת המרחבים שנפתחו בתוך הלובי, ועוד יותר את הפאטיו הגדול שבלב המלון – חצר, מוקפת במרפסות המלון מכל עבריה, ובתוכה נטועים עצים ופזורים שולחנות וכסאות לישיבה רוגעת. קל היה לראות שלמלון הזה יש אופי. שילוב ייחודי של בינלאומיות לא צעקנית עם ניחוח ירושלמי.

את הכיף התחלנו דווקא בבריכת השחייה, המקורה ומחוממת בחורף, והפתוחה לשמיים בקיץ. אחרי שהתרעננו והילדים הוציאו קצת מרץ, בחנו את האפשרויות השונות. ידענו שאנו רוצים לחזור לכאן לארוחת צהרים, כי שמענו דברים טובים על סופיה, המסעדה החלבית של המלון ועוד יותר מכך, על מוטי בוחבוט, השף שלה.

אחר כך, ממש באותה רוח ספורטיבית, חצינו את רח’ דויד המלך מזרחה, אל רצועת הגנים המפרידה את בתי המלון מהעיר העתיקה, ומצאנו את עצמנו שועטים על המדשאות הגדולות הסמוכות לטחנה של מונטיפיורי. היו לכולנו הרבה אנרגיות, ואפילו הרשינו לעצמנו לטפס על כמה פסלים סביבתיים הנטועים בחורשה הצמודה למלון המלך דויד ולהתגלגל במורד המדשאות עד לסמטאות משכנות שאננים. משם המשכנו אל שער יפו והעיר העתיקה, שאת השיטוט בה ילדינו אוהבים במיוחד. הצלחנו להגיע עד הכותל, ואף כי זללנו פלאפל, חזרנו יותר מרעבים למסעדת המלון, המגישה ארוחה עסקית לשעת צהרים.

מסעדת סופיה ממוקמת במפלס הלובי ומציעה תפריט חלבי מגוון ואף מפתיע. עם המתאבנים ושתי המנות הראשונות שעלו על השולחן ניסינו לנהוג בזהירות מופגנת, כדי לא למלא בהן את כריסנו. קשה לומר שהמשימה הצליחה. המשכנו עם העיקריות. מנת הפילה ברמונדי מטוגן הוגשה במחבת מלווה בעלי תרד ובלבבות ארטישוק, ברוטב כרישה ויין לבן והיתה מעולה. הילדים התפעלו – תתפלאו לשמוע – מהסלמון בגריל, שהיה צלוי בגריל. עוד מנה מוצלחת היתה מנת הפילה דניס על הפלנצ’ה. כל הסועדים בשולחן חזרו וביקשו לטעום ממנו. סטייק הטונה היה סתמי.

בשלב מסוים, כשמוטי השף ראה איך הילדים נהנים מפרי עבודתו, הוא אתגר אותם (ואת הוריהם) כשהביא לשולחן מגוון מנות אחרונות שהבולטת בהן – מג’יק מרנג, מאפה מרנג קרוקנט במילוי קרם מסקרפונה.

אחר הצהרים ירד, והערב אחריו. רצינו לבלות קצת יותר בפינת המשחקים של הילדים במרתף המלון, אך רשימת האתרים שבהם רצינו לבקר בעיר לא הניחה לנו. החלטנו שיהיה קצת מזה וקצת מזה ואמנם, לא ביקרנו אלא במוזיאון ישראל. אולם אתם מוזמנים להקליק על רשימת האטרקציות, כדי לקרוא בעצמכם כיצד התרשמנו ממקומות הבילוי השונים בירושלים, שבכולם ביקרנו בהזדמנויות אחרות:

  1. גן החיות התנכי – אטרקציה ירושלמית בקנה מידה עולמי, שווה תמיד ביקור, והוא נחשב, לא רק בעינינו, לאחד הגנים היפים בעולם.
  2. מוזיאון ישראל תמיד מציע הפתעות חדשות, לילדים ולמבוגרים כאחד
  3. מוזיאון המדע מציע פעילות אינטר אקטיבית לילדים.
  4. החזיון האורקולי במגדל דויד – מצליח לרתק את הצופים – ישראלים ותיירים כאחד, המגיעים גם בחורף, בתנאי שאין גשם!
  5. מעלית הזמן – יוצאים מהטרמינל למסע תלת מימדי האטרקציה הוותיקה בירושלים מתחדשת מדי כמה חודשים במופעים לכל המשפחה: גוף האדם, מסע ביקום וגם רשמי מסע בהודו.

אגב, בקרוב מתקיים אירוע מקסים לילדים בעיר העתיקה: זהו פסטיבל לאבירים, דרקונים ונסיכות, המתקיים בכל ערב של יום ה’ במהלך חודש נובמבר. במהלך הפסטיבל מתמלאים רחובות העיר העתיקה בדמויות ענק מהאגדות, שחקנים ולהטוטנים, יש שלל דוכנים וכמובן קהל רב, שגודש את הרחובות הצרים בחגיגה אחת גדולה.

כשהתיישבנו בשעת לילה מאוחרת במכונית, שמים פעמנו חזרה למישור, נזכרנו לפתע באותו המשאל הבינלאומי שדירג את “ענבל” בראש המלונות הירושלמים. ת’אמת? יכולנו להבין טוב יותר את 30,000 התיירים שאחראים למיקומו המצוין של המלון.

חלק נכבד מהקרדיט מגיע, ללא ספק, למנהל המלון, ההולנדי-לשעבר והישראלי זה שנים, ברונו דה-סקויטר. גבר נמרץ, שברזומה שלו ניהול מלונות בבלגיה, ספרד והולנד. ברונו אוהב את המלון אהבת נפש. בימים אלה, כשהמלון עובר שיפוץ אינטנסיבי, הוא מצליח ללהטט ולנהל את העבודות בצד אירוח התיירים במלון, בלי שהאחרונים ייפגעו מהעבודות המתנהלות במקום.

גילוי נאות: כתבה זו נעשתה לאחר שהוזמנו לבקר במלון כאורחי יום. היא אינה כוללת את האירוח בחדר, את ארוחת הבוקר ואת חווית השהייה במלון בלילה.

מלון ענבל ירושלים, פארק גן הפעמון, רח’ ז’בוטינסקי 3, ירושלים 92145 טל.  02-675-6666

אולי תאהב\י גם:

מלון ישרוטל ספורט-קלאב באילת – לא רק לספורטאים

איטו אבירם

7 מסעדות משפחתיות מדליקות במרכז השרון או: איפה לאכול בין הוד השרון לפרדס חנה?!

איטו אבירם

רוסו בר בשר – הדוכן של רוסו בקיבוץ נחשולים

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן