איטו אבירם

להקת המחול הקיבוצית ב"חסר השלם" – החתירה לשלמות

המופע המצליח והמסקרן של הלהקה חוזר לסיבוב הופעות ברחבי הארץ

הקטן גודל גופן הגדל גודל גופן גודל גופן הדפס עמוד הזה

מאת: צוות התרשמות

kibutzit heser hashalem

צילום: שרית עוזיאלי

הקהל שהגיע ל"סוזן דלל" כדי ליהנות ממופע מחול קיבל את כל מבוקשו, ואף יותר. העידו על כך מחיאות הכפיים הנלהבות שאיימו שלא להיפסק, ואילצו את חברי הלהקה לחזור ולהשתחוות שוב ושוב.

"חסר השלם", המופע החדש של הכוריאוגרף ו"אביה האמנותי" של הלהקה – רמי באר – הוא בהחלט מופע שכלום לא חסר בו, ובהחלט חותר לשלמות. זה קורה במישורים שונים, המצטרפים ביחד לחוויה תרבותית חזקה. בולטת במיוחד יכולתם הפיסית הגבוהה של הרקדנים, הממלאים את הבמה אך לא גודשים אותה מדי. חבר'ה שרובם המכריע הם ישראלים לפי נראותם, שהכושר שלהם יכול להספיק גם לצופים היושבים באולם.

מישור אחר הוא, כמובן, הכוריאוגרפיה. יש לרמי באר את המניירות שלו. אותן תנועות שמי שעוקב אחרי מופעי להקת המחול הקיבוצי מגעתון לומד להכיר אותן. אבל הפעם הורחב המנעד, ואל מה שנראה לצופה הנאמן מוכר וידוע הצטרפו חיבורים חדשים ומפתיעים.

המוסיקה משלבת היטב בין הקלאסי וההרמוני ובין הצורם והתעשייתי. היא חזקה, אך לא קורעת את האוזן או הופכת את הצפייה במופע לעינוי. באמצע יש בונוס קטן ומפתיע, מבריק במתיקותו, בדמות ביצוע כל כך מרענן של הלהיט ההולנדי מ- 1969 "תיק ירוק קטן". כאילו הושיטה הלהקה יד ארוכה אל הצופים באמצע המופע, וכבדה את כולנו בממתק מענג, סתם כי בא לה…

עוד פן מרענן: התפאורה "מתעצבת" על הבמה תוך כדי המופע. שני עובדי במה בשחור מוסיפים אלמנטים של תפאורה בעוד הלהקה מחוללת על הבמה, במה שנראה בתחילה כאלתור שנובע מטעות, עד שנוצקת ההבנה שזהו חלק ממה שרמי באר, שהוא גם מעצב הבמה והתאורן בחר להציע בפנינו במופע הנוכחי.

תלבושות הרקדנים, להן אחראית גם לילך חצבני (ביחד עם רמי באר, כמובן), נעות בין מכנסי טרינינג חורפיים מרושלים ובין תחתונים לבנים צמודים לבני ולבנות הלהקה, שבהם מופיעים הרקדנים בחלקים ניכרים מהמופע. צבע התחתונים נהפך לשחור אצל הבנות בהמשך…

והעין לא שובעת. ההתרחשות על הבמה, המוסיקה, האורות, קשה להכיל את הכל. הרי הרקדנית ההיא כל כך מיטיבה לרקוד, ובאותו הזמן זוג הרקדנים שבצידה השני של הבמה מהפנט בתנועותיו, והנה למעלה משתקף ירכה של רקדנית מתוך ריבוע של אור בקיר שחור, ואתה, הצופה, נאלץ לעשות בחירות מהירות, לאן להפנות את תשומת הלב, בידיעה ברורה שאין סיכוי להכיל את הכל, וכנראה שתידרש צפייה נוספת במופע כדי שתוכל למצות את ההנאה.

"חסר השלם", לפי התוכניה, "חושף אותנו אל אחורי הקלעים של עולם מתפורר שמרכיביו לא יתלכדו. הנסיון ליצור את השלם וההשלמה בקיומו של החסר." הצופים דווקא חשו, עם סיום המופע, שציפיותיהם נענו עד תומן, ומאומה לא חסר.

קראו כתבות התרשמות נוספות על להקת המחול הקיבוצית, ועל להקות מחול מובילות אחרות

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *