איטו אבירם

בעקבות מופע המחול של "אינ-פרפקט" – "רציתי לעזוב"… 

הלהקה קיימה שלוש הופעות של מחול נועז לפי יצירתו של גתה עם הכוריאוגרפיה וולטר מאטיני במסגרת הסדרה מחול במשכן. רקדן אורח מיוחד עידו תדמור והצייר הישראלי בזוקה ג'ו. י.ש לא אהבה את המופע, כמו לא מעט צופים אחרים שעזבו באמצע.

הקטן גודל גופן הגדל גודל גופן גודל גופן הדפס עמוד הזה

היצירה אינ-פאוסט, בכוריאוגרפיה מיוחדת שיצרן הכוריאוגרף האיטלקי וולטר מאטיני וזוגתו אינה ברודקס ללהקתם, מבוססת על המחזה המפורסם של וולפגנג פון גתה. זו יצירת מחול מודרני יחידה במינה,  המשלבת, מחול, תיאטרון, תאורה וצייר המצייר את עבודותיו על הבמה במהלך הריקוד.

היצירה מבוצעת על ידי imPerfect Dance Company מאיטליה, המארחים כסולן את הרקדן הישראלי עידו תדמור, אינ-פאוסט לוקחת את הקהל למסע בנבכי נפש האדם, ומביאה לביטוי תנועתי את הרגשות העזים העולים בטרגדיה של גתה.

 

הפקה בישראל: בימות גלובל, ביקור הלהקה בישראל מתאפשר הודות לסיוע המכון האיטלקי לתרבות.

צפתה במופע י.ש (השם המלא שמור במערכת), וזו התרשמותה:

מדובר בהופעת מחול על פאוסט של גתה, להקת מחול איטלקית בהשתתפותו של עידו תדמור הנהדר. חייו של פאוסט על אהבותיו שנאותיו ומערכות היחסים המטורפות שלו עם וגנר חברו ומרגריטה אהובתו. עם מפיסטו שיש לו מערכת יחסים של תן וקח, שכן פאוסט פיתה את את מרגריטה וכפיצוי מעניק לו כוחות מאגיים וידע רב.

הבמה נראית כמו תוהו ובוהו יש בה כמה מוקדים להביט בהם, המוזיקה צורמנית ועל הקיר האחורי עומד צייר ומצייר. הרושם הראשוני של מי שהסיפור של גתה זר לו הוא של סיוט במחלקה סגורה… קשה לראות את הרקדנים מטיחים זה את זה ברצפה בקירות חובטים בדמות זו או אחרת.

הדיסאוננס בין הבטחה להופעת מחול לבין מה שקורה בפועל על הבמה חדה מאד ונוקבת..

רציתי לעזוב וללכת, הרבה בקהל עשו זאת. לא הלכתי. יצאתי מהמופע בתחושה רעה מאד ורצתי לקרוא כל מה שיש על מנת להרגע.

אני יותר מבינה את הסיפור ואת הרקע אך ההרגשה הרעה לא חלפה.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *