Image default
מעניין סרטים

“האשמים” – אחד הסרטים הטובים ביותר שתראו השנה


צפה וממליץ: דוב מאור.

1  הסרט הכי טוב שראיתי השנה

  1. סרט המתח הכי טוב שראיתי השנה
  2. הסיפור הכי טוב ששמעתי השנה.

4.השחקן הכי טוב שראיתי השנה ( שחקן אחד) 5.הסרט שלא תשכחו הרבה זמן כי לא ראיתם כזה הרבה זמן  – ואולי מעולם לא

הגזמתי – נכון?

רוצו לראות

 

וזוהי העלילה של אחד הסרטים הכי מדוברים של השנה. אסגר הולם, קצין משטרה המשרת כמוקדן במוקד משטרתי עונה לשיחת חירום מאישה חטופה. כשהשיחה מתנתקת לפתע, מתחיל מרדף אחר האישה והחוטף. חמוש בטלפון בלבד, יוצא אסגר למרוץ נגד הזמן. עד מהרה הוא מבין שמדובר בפשע גדול בהרבה משחשב.

סרט הביכורים של גוסטב מולר הותיר את הקהל המום בבכורתו בפסטיבלי סאנדנס ורוטרדם, בשניהם זכה בפרס הקהל לסרט הטוב ביותר. מאז זכה הסרט בעשרות פרסים נוספים ברחבי העולם  לסרט, לבמאי ולשחקן הראשי.

גוסטב מולר, הבמאי, אומר על הרעיון לסרט: “זה קרה כשנתקלתי במקרה בשיחה למוקד חירום משטרתי מאישה שנחטפה. היא נסעה במכונית ודברה בקודים מכיוון שלצידה ישב החוטף שלה. בהתחלה נסחפתי על ידי המתח שיצרה השיחה, כמו שכל מאזין היה נסחף. ואז התחלתי להרהר במה שהפך את השיחה הזו לכל כך מטרידה ומרתקת, על אף שהאזנתי רק להקלטת קול. ראיתי את האישה לפניי, את המכונית שבה היא הייתה, הדרך בה נסעה המכונית, ואפילו את החוטף שישב לצידה.

אני משער שכל אדם שהיה מקשיב לשיחה הזו, היה רואה דימויים שונים, מדמיין את האישה אחרת, את החוטף באופן שונה וכן הלאה.

התחלתי לחשוב מה יקרה אם אשתמש ברעיון הזה של דמיון נפשי בסרט?

החזון שלי בעשיית “האשמים” היה ליצור מותחן המונע באמצעות הגיבורים. יותר מזה, רציתי ליצור סרט שייתן לכל צופה וצופה חוויה שונה לגמרי. מבחינתי, כבמאי בתחילת הדרך, זו הייתה גם הזדמנות להרים סרט גדול שלא נראה כמו סרט דל תקציב.

היה לנו גם מאוד חשוב להעביר תמונה ריאליסטית. אמיל ואני עשינו תחקיר מקיף לדעת בדיוק איך מוקדי החירום בדנמרק עובדים. דיברנו עם שוטרים והאזנו לעוד שיחות רבות מסוג זה. כדי לשמור על התחושה האותנטית של ההתרחשות, השתמשנו בשלוש מצלמות כדי לאפשר טייקים ארוכים.

מפיצים: סרטי נחשון. הקרנה: החל מ- 31 בינואר 2019

אולי תאהב\י גם:

מלון ליר סנס בגדרה :”אהבה בלב המושבה”

איטו אבירם

חטפתי גלי הלם – יצא הכאב – טיפול אלטרנטיבי בדרבן ברגל

איטו אבירם

הסרט קינג ארתור – לא יותר מפנטזיה רבת פעלולים

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן