Image default
בימה ומחול מה חדש תרבות ובידור

בת שבע מארחת: יסמין גודר ביצירה “CLIMAX” וערב רקדנים צעירים ב- PORCH

 

צילום גדי דגון
צילום גדי דגון

היצירה המפורסמת של יסמין גודר מותאמת כל פעם מחדש , והיא הזמנה אקטיבית לקהל לזוז, תוך כדי שהוא לוקח חלק באירוע אינטימי, מרגש ומאתגר כאחד.

תוך שילוב של חומרים תנועתיים מלאי עוצמה מ-15 שנות מחקר אמנותי של גודר, היצירה שאורכה כ-3 שעות, בונה כוריאוגרפיה של מופיעים, קהל וחלל. ששת הרקדנים אשר נמצאים בקרבה בלתי אמצעית מרשים לעצמם ולמתבוננים להיכלא ולהשתחרר מההתחברויות השונות שנוצרות. ההיווצרות הכמעט טקסית של מבנים מעגליים בכוריאוגרפיה הופכים את הצופים לעדים, בנוסף להיותם שותפים לחוויה.

על ידי פירוקם ושילובם מחדש של סיטואציות מתוך הלקסיקון התנועתי, רגשי, קהילתי, חללי וקונספטואלי של גודר, הרקדנים בוחנים מחדש את המצב האנושי תוך כדי שכל אלו מתעצמים בתוך המציאות הקונקרטית שמתהווה.

המהות של המחול והמופע מעובדים דרך הדיוק והרגישות של הרקדנים, תוך כדי שהם מאתגרים את המבט של הקהל ביחס לחלל ולזמן. מתוך בחינה מחודשת של אמנות המופע והרלוונטיות שלה בתקופה מבלבלת זו, היצירה קליימקס משתמשת בחזרתיות, יוניסון ומטלות קבוצתיות לבחון בצורה ביקורתית תפישות של זהות לאומית והגדרה עצמית.

הפעם, כחלק מהבכורה המשותפת, מצטרפים לצוות היצירה ערן זקס, המעצב את חלל-הסאונד ועומר שיזף, המעצב את התאורה. זקס יצור מיצב סאונד פרוש בחלל מחומרים שנאספו והצטברו בשלבים שונים של תהליך העבודה, ובכלל זה חומרים שיופקו מתיעוד בזמן אמת של המופיעים ושל הקהל.

המיצב, שמושמע ממערך לא אחיד של טכנולוגיות השמעה מגוונות, נוצר ונפרש בהדרגה במהלך העבודה ומלווה אותה כקול שזור אך בה-בעת עצמאי.

עומר שיזף יעצב את התאורה למופע על ידי שימוש באור הטבעי שמגיע מחלונות הסטודיו. עומר ישחק עם ההשפעה של האור על החלל שמשתנה מאחר הצהריים ועד הלילה, כאשר בעזרת נגיעות עדינות של תאורה הוא יערער את תפיסת הזמן והפוקוס ליצירות אימפקט ויזואלי עוצמתי.

היצירה קליימקס הוזמנה במקור על-ידי מוזיאון פתח לאמנות לתערוכה “צעדים בוני אמון” באוצרות דרורית גור אריה ואבי פלדמן. קו-פרודוקציה עם תיאטרון גרון, טולוז, צרפת

כוריאוגרפיה: יסמין גודר שותף אמנותי ודרמטורגיה: איציק ג’ולי

רקדנים יוצרים: שולי אנוש, אדו טורול-מונטלס, אופיר יודלביץ, דור פרנק, יולי קובבסניאן ואורי שפיר

עיצוב תלבושות: אדם קלדרון

תאורה: עומר שיזף

עיצוב חלל-סאונד: ערן זקס

יעוץ אמנותי: עידו פדר

סיורים בינלאומיים: גל קנטי

אדמיניסטרציה והפקה: גיא הגלר 

3.7.15 – יום ו’ שעה 17:30

4.7.15 – שבת, שעה 17:30

24.7.15 – יום ו’ שעה 17:30

25.7.5- יום שבת שעה 17:30

סטודיו ורדה, סוזן דלל

מחיר כרטיס: 110 ₪ לקניה בטלפון או באתר: 03.5171471 ש.115 / www.batsheva.co.il

**

PORCH

רקדני אנסמבל בת-שבע יוצרים: PORCH

הגזוזטרה היא המקום הידידותי ביותר בבית, מקום שמחבר בין פרטיות הבית לציבוריות של הרחוב.

ערב “רקדנים יוצרים” מתקיים זו הפעם ה-12 בתמיכת קרן מיכאל סלע לעידוד אמנים צעירים בבת-שבע.

השנה יכלול הערב מופע שיתקיים באולם ורדה וגלריית אמנות חזותית שיצרו הרקדנים בסטודיו דליה. מידע סופי על הרכב היצירות יתפרסם באתר הלהקה.

הרקדנים המשתתפים: אורי קרול, איתי אקסלרוד, אמליה סמית’, גיל הכהן, דורון פרק, יוני סימון, יעל בן עזר, יעקב (יענקל’ה) פילצר, לני חסין, מדיסון הוק, מתן כהן, עידו גידרון, צ’יאקי הוריטה, קלווין וו, שיין סקופאץ’

יום רביעי, 24.06 בשעה 21:00

יום חמישי, 25.06 בשעה 22:30 – הופעה מיוחדת בלילה לבן!

יום שישי, 26.06 בשעה 14:00

יום שבת, 27.06 בשעות 19:00 + 21:30

מחיר כרטיס: 55 ₪

לקניה בטלפון או באתר: 03.5171471

 

אולי תאהב\י גם:

מופע מחול מודרני: קולבן דאנס ב”השתיקה”

איטו אבירם

צריך לשחרר את הכל – להקת דנה רוטנברג במופע מחול בתיאטרון עכו

איטו אבירם

מוסיקה קמרית מפתיעה בין הפרדסים בקיבוץ נען

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן